1. اجتماعی
  2. عواید بهره‌برداری از معادن وصول نمی شود

کد خبر: 7189

عواید بهره‌برداری از معادن وصول نمی شود

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه باید بخشی از عواید بهره برداری از معادن برای جبران خسارت های زیست محیطی آن منطقه پرداخت شود، گفت: متاسفانه این وصولی محقق نمی‌شود، در نتیجه عواقب جبران ناپذیری برای منابع طبیعی موجب خواهد شد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛  آقاجانلو در جلسه مشترک اعضای شورای استان و مدیرکل منابع طبیعی وابخیزداری استان زنجان با بیان اینکه  تمام تلاشمان را برای فرهنگ سازی در صیانت از منابع طبیعی به کار بسته ایم تا این موضوع به مطالبه عمومی تبدیل شود، اظهار کرد: طبق استانداردهای جهانی هر هزار هکتار اراضی یک نیروی انسانی درحوزه نظارت نیاز دارد که این رقم در استان زنجان یک نفر به ازای ۷۰ هزار هکتار است.

وی با اشاره به اینکه طی تعاملات سازنده با سازمان صنعت،معدن و تجارت تمام مطالبات معدن انگوران را تا سال ۹۶ وصول کرده ایم، افزود: اما با توجه به اینکه مبالغ به خزانه واریز می شود بازگشت آن برای هزینه کرد در منطقه دشوار است. ۵۶ درصد از ۲ میلیون و ۲۰۰هزار هکتار اراضی استان متعلق به منابع طبیعی است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آتش سوزی را از یک هزار و ۵۰۰ هکتار در سال های ۹۵ و ۹۶ به ۲۰۰ هکتار در سال ۹۷ کاهش داده ایم، خاطرنشان کرد: در حوزه پسماند های روی فقط مکان یابی برای انتقال پسماند به عهده منابع طبیعی بوده است و نقشی در سایر مسایل مدیریت آن ندارد.
وی با بیان اینکه برای هدایت روان آب های جنوب شهر زنجان در زراعت چوب منابع طبیعی آماده حمایت است، یادآور شد: پروژه مدیریت جامع منابع طبیعی با همکاری گروه ترویج دانشگاه زنجان در دست اجراست که خروجی آن رضایت مردم و حفظ منابع طبیعی است.
آقاجانلو به چمن سلطانیه اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف چمن سلطانیه پس از انجام پژوهش هایی که در کارگروه عشایری و گردشگری مطرح است عملیاتی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان با بیان اینکه ۳۲۰ لیتر در ثانیه خروجی فاضلاب زنجان است، تاکید کرد: با این میزان می توان با مدیریت و تصفیه آن علاوه بر کاهش آلایندگی زیست محیطی در توسعه جنگل کاری نیز از آن بهره برد.  امسال ۳۰۰ اصله صنوبر رایگان توزیع می کنیم.
وی با بیان اینکه با وجود بزرگترین نهالستان شمالغرب کشور آماده ایم نهال های مورد نیاز شهرداری ها را تامین کینم، افزود: فرمانداران واعضای شورای برنامه ریزی و توسعه باید منابع طبیعی را در اولویت های اعتباری قرار دهند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
عقده خاک بر سری ایرانیان
خبر قبلی
باید نحوه انتقال آب سد حسن ابدال و حق آبه های آ‌ن تعیین تکلیف شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست