1. اخبار استان
  2. غذا بهانه گفت‌و‌گو بین انسان‌ها است

کد خبر: 9410

غذا بهانه گفت‌و‌گو بین انسان‌ها است

غذا از ابتدایی ترین نیازهای انسانی و بلکه تمامی موجودات زنده است و نقش اساسی آن انکار ناشدنی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی غذای اکو-جاده ابریشم، گفت: غذا بهانه گفتگو بین انسان‌ها است، هدیه امنیت به مهمان است و ارزشمندترین میراث معنوی بشر است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ یحیی رحمتی در آئین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین المللی غذای اکو -جاده ابریشم ضمن خیر مقدم به سفرا، دیپلمات ها و نمایندگان سازمان اکو، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور، اظهار کرد: تفاوت های قومی، نژادی، جغرافیایی، سیاسی و زبانی هیچگاه نتوانسته است مایع تعامل ، نزدیکی و ارتباط میان ملت ها شوند و زیرا همواره جوامع و ملل به وسیله اشتراکات فرهنگی و انسانی خود با سایر ملت ها تعامل و گفتمان برقرار می کنند.

وی با بیان اینکه یکی از این اشتراکات بین جوامع غذا است، افزود:  غذا از ابتدایی ترین نیازهای انسانی و بلکه تمامی موجودات زنده است و نقش اساسی آن انکار ناشدنی است.  می توان گفت پیشرفت های شگرفت انسان در عرصه صنعت و کشاورزی مرهون همین  غریزه ساده و ابتدایی است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در این جشنواره بار دیگر با غذا با هم بودن و برای هم بودن در میان ملیت های مختلف را تمرین می‌کنیم، یادآور شد: امروز از ملیت های مختلف حول محور غذا، مهمترین نیاز بشریت، گرد هم آمده ایم.  غذا بهانه شادی و گفتگوست. وی با بیان اینکه شادی تک تک مردم روی کره زمین آرزوی ماست.، اظهار کرد: تک تک شما نمایندگان فرهنگ خود در این جشنواره هستید و امیدواریم پس از بازگشت به کسور خود پیغام دوستی، برابری و برادری مردم ایران و فرهنگ اصیل  ایران را با خود به کشورتان ببرید.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بیست و دومین کنگره دانشجویان دارو سازی ایران به کار خود پایان داد
خبر قبلی
معدوم‌سازی بیش از ۱۲ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست