فرآیند صدور پروانه در شهرداری ‌های استان باید الکترونیکی شود

فرآیند صدور پروانه در شهرداری ‌های استان باید الکترونیکی شود

 

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای الکترونیکی کردن فرآیند صدور پروانه در شهرداری های استان، گفت: فرآیند صدور پروانه در شهرداری‌ های استان به دلیل مزیت های بالا و کاهش مشکلات در این حوزه، باید الکترونیکی شود.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ جواد رحمتی در کارگروه مسکن و ساختمان استان، با بیان اینکه الکترونیکی شدن فرآیند صدور پروانه می تواند موجب تسهیل در روند امور و رونق در بخش مسکن استان شود، اظهار کرد: با تشکیل دفاتر خدمات الکترونیک در این بخش، می توان شفاف ‌سازی در انجام امور و برطرف شدن زمینه بروز هر نوع فساد اداری را موجب شد.
وی با بیان اینکه این رویکرد می تواند دامنه اختیار کارفرما برای انتخاب مهندسان ناظر، طراح و دفاتر فنی و مهندسی را افزایش دهد، افزود: دستگاه های متولی می توانند برای افزایش مشارکت جمعی، این مهم را در شهرداری های استان عملیاتی کرده و بروکراسی اداری فعلی را برطرف کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان همچنین خواستار تشکیل کمیته ای برای تحقق و تسهیل این فرآیند شد و تاکید کرد: ضروری است کمیته ای با حضور دفتر فنی استانداری زنجان، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای این منظور تشکیل شود.
رحمتی همچنین به آمار رشد صدور پروانه های ساختمانی و افزایش میزان مساحت ساخت مسکن در استان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: برخی شاخص های موجود، نشان از افزایش انبوه‌ سازی در استان دارد؛ به گونه ای که در ۶ ماهه نخست سالجاری، رشد ۳۰ درصدی در میزان متراژ ساخت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته وجود دارد.
وی خواستار توجه در گردآوری اطلاعات مربوط به میزان صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری های استان شد و تاکید کرد: باید مشخص شود پروانه های تغییر کاربری داده شده در استان، به چه میزان منجر به صدور پروانه ساخت شده است.
این مقام مسئول همچنین به پیشنهادات نماینده شرکت توسعه مسکن ایرانیان برای ورود به ساخت و ساز در بافت های فرسوده شهر زنجان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه درون بافت های فرسوده زنجان، بافت تاریخی وجود دارد، لذ ضروری است مسائل اجتماعی به منظور ساماندهی این بافت ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پرداخت سهم شهرداری زنجان در جرائم راهنمایی و رانندگی مبهم است
خبر قبلی
“نمکستان” برای کودکان زنجانی اجرا می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست