1. اجتماعی
  2. فرایند مخرب سهم خواهی‌ها در استان زنجان

کد خبر: 7040

فرایند مخرب سهم خواهی‌ها در استان زنجان

 فتح‌الله حقیقی در حالی از امروز به عنوان دومین استاندار دولت دوازدهم، استانداری زنجان را تحویل می گیرد که با میراثی پرچالش مواجه است.

 استان زنجان با حجم گسترده‌ای از سهم‌خواهی‌ها، سیاست‌زدگی‌ها و بی‌تفاوتی‌ها آن‌چنان که باید نتوانسته مسیر توسعه را طی کند و استانداران در مقاطع مختلف با وجود تلاش‌ برای توسعه استان، زمانی که با برخی چالش‌ها مواجه شدند، نتوانستند اقدام موثری برای استان انجام دهند .

سهم خواهی ها ترمز توسعه استان زنجان

حجم گسترده سهم‌خواهی‌ها که طی سال‌های اخیر در استان زنجان به عنوان یک فرآیند مخرب مطرح بوده، باعث شده تا استانداران بخش مهمی از وقت خود را به پاسخ‌گویی و توجیه سهم‌خواهان و یا تسلیم شدن در برابر آن‌ها صرف کنند.

 

بی تردید استاندار زنجان نه در حرف، بلکه در عمل باید از غالب شدن تفکر تک‌صدایی در جامعه بپرهیزد و سلایق و گفتمان‌های مختلف را با استقلال در تصمیم‌گیری‌ها و انتصاب‌ها در نظر داشته باشد و مهم‌تر از همه اینکه تعامل با نمایندگان را در امتیاز دادن به آن‌ها تفسیر نکند.

برای قوت بخشیدن به بخش های مختلف استان زنجان و حرکت منطقی استان زنجان در مسیر توسعه، استاندار باید درگیر تخریب‌های بی‌مورد حاکم در استان و از مدیران توانمند و تراز مدیریتی بالا استفاده کرده و در نهایت با شناخت سیستم زیرمجموعه خود نسبت به ایجاد وفاق و توسعه آن مجموعه گام بردارد.

حقیقت چالش‌ها برای حقیقی، از سهم‌خواهی تا تبعیض سیستماتیک

عملکرد و رویکرد کاملاً جناحی و منکوب کردن گفتمان غیر، رویکردی است استان را در مسیر ضعف قرار داده، مانعی جدی برای حرکت رو به جلوی بخش های مختلف  است.

استاندار زنجان باید صدای منتقد و مخالف را شنیده و از اتهام‌زنی و تهمت زدن به منتقدان پرهیز کند و با دید و تفکر فراجناحی وارد صحنه شود.

استاندار زنجان همچنین باید از اعطای امتیازهایی که باعث تخریب وجهه و جایگاه وی می‌شود، پرهیز کند و با بهره‌گیری از نیروهای جوان، توانمند و زبده در پست‌های مختلف از جمله مدیرکل و فرماندار استفاده کند و تیم اطلاع‌رسانی با تجربه و پاسخگو داشته و از کانال تبعیض در تعامل با رسانه‌ها عبور نکند.

استاندار زنجان نباید منتقد خود و رویکردش را به چشم دشمن نگاه کرده و انتقادها را نوعی تخریب قلمداد کند.

زنجانی ها امیدوارند حضور حقیقی بعنوان استاندار جدید در استان زنجان،  آغاز فصل جدیدی برای توسعه استان با بهره گیری از همه سلایق و تفکرات سیاسی باشد و مفهوم سیاست با ادبیات سیاسی سنجیده شود.

رحیم مقدمی

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
طراحی و تولید سازه پیش ساخته سریع الاحداث ضد زلزله در زنجان
خبر قبلی
بازدید استاندار زنجان از ۲ مرکز درمانی طی ساعات ابتدایی فعالیت رسمی خود در استان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست