1. اخبار استان
  2. فریدون احمدی، از همه چیز و همه کس گفت الا خودش!

کد خبر: 3827

فریدون احمدی، از همه چیز و همه کس گفت الا خودش!

یکی از قوای مهم کشور، قوه مقننه است که اثرگذاری آن در مباحث توسعه ای کمی مغفول واقع شده و عملا نمایندگان مردم در مجلس نیز به آن اندازه که به قوای مجریه و قضاییه خرده می گیرند، به خود انتقادی ندارد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ هرچند فریدون احمدی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی این انتقاد را به مجلس نیز وارد کرد و گفت اگر روزی قدرتی داشت که می توانست یک بخشی از نهادهای مهم تصمیم گیر را اصلاح کند، آن نهاد ابتدا خود مجلس شورای اسلامی است!

فریدون احمدی شاید به جرات تنها نماینده استان در مجلس شورای اسلامی است که با صراحت خیلی زیاد به تمام ابعاد اجرایی، قانونگذاری و حتی قضایی کشور ایراد می گیرد و انتقادات صریح و روشنی را وارد می کند! اما در خصوص میزان صراحت و شفافیت اظهارات وی نظرات مختلفی توسط کارشناسان و صاحب نظران طرح می شود.

برخی معتقدند فریدون احمدی به هر دلیل!،  متفاوت از سایر نمایندگان مردم استان در مجلس به راحتی می‌تواند اظهار نظرهای صریح و بی‌پرده‌ای را داشته باشد و که البته همین رویکرد وی در برخی فضاها همچون نشست خبری اخیرش برای خود خیلی کارکردی بود. کارکردی از این نظر که وی ذهن های را متوجه این سخنان صریح در خصوص چرخه های معایب کشور کرد که البته این مشکلات دیگر برای اقشار نخبه و اهل مطالعه جامعه روشن است، تا سوالات و اذهان رسانه ها به سمتی برود که از عملکرد شخص وی و میزان اثرگذاریش در مجلس هم در سطح ملی و هم در سطح استانی کم‌تر طرح شود.

البته وی تا حدودی نیز موفق بود و توانست عمده سوالات را بیشتر متوجه مطالبات ملی و حتی ملی-سیاسی کشور بکند و به این سوال پاسخ ندهد که حال با قبول تمام مشکلات موجود در کشور و اینکه کشور در شرایط حساس و مهمی قرار دارد، نقش نمایندگی وی در راستای کاهش این مشکلات به چه میزان بوده است؟

وقتی در بین برخی مطالبات، از وی سوال شد که نقش شما به عنوان نماینده مردم در کاهش این مشکلات در وضع قوانین چه بوده وی فرار رو به جلو کرد و پاسخی به آن نداد!

 

برخی فضای سیاسی را خصمانه کرده اند/ پست ها در کشور خرید و فروش می شود!!!

فریدون احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه از وضعیت کارآمدی سیستم اداری کشور انتقاد کرد و گفت: در این راستا ۲هزار مدیر اول کشور رزومه خود را منتشر کنند، شک نکنید قبل از ارائه رزومه میزان ۳۰ درصد آن‌ها استعفا می دهند که این نشان از ناکارآمدی مدیریتی در سیستم اداری بوده که به کشور آسیب می‌زند.

وی فرار سرمایه در کشور را وحشتناک تر از فرار مغزها توصیف کرد و افزود: متاسفانه در کشور روابط حاکم است و پست ها در کشور خرید و فروش می شود!!!

احمدی در خصوص دخالت نمایندگان در انتصاب ها، اظهار کرد: نماینده ای که در انتصابات دخالت کند، نماینده نیست. تصور من قبل از ورود به مجلس، از قوه مققنه چیز دیگری بود! مجلس می تواند مبدا تحولات در کشور باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی انتصابات را حق مدیران عنوان کرد و گفت: این اختیار به معنی ایجاد تغییرات گسترده و آسفتگی در مجموعه مدیریتی نیست و مدیران معمولا در انتصاب افراد نظر نمایندگان را جویا می شوند که در انتصاب مدیرکل ورزش نظر وزارتخانه بر تغییر بود و در تغییر فرماندار زنجان نظر استاندار بر تغییر بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر استاندار زنجان نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه هر روز یک شایعه در جامعه ایجاد می شود که این شرایط برای فضای سیاسی و اقتصادی استان مناسب نیست و موجب تزلزل در بدنه مدیریتی استان می شود که باید از این رویکرد اجتناب کرد.

احمدی با بیان اینکه برخی فضای سیاسی را خصمانه کرده اند، یادآور شد: برخی انصاف را کنار گذاشته اند که این رویکرد درست نیست. انتصاب حق مدیران بوده و مسئولیت نیز در کشور دائمی نیست.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی  در بخش دیگری از سخنان خود به بکارگیری بازنشستگان در پست های مدیریتی کشور انتقاد کرد و گفت:  یکی از بدبختی های ما بازگشت افراد بازنشسته به سر کار است. کشور  به بازگشت بازنشسته‌ها نیاز ندارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نمک به روی زخم ما نپاشید!
خبر قبلی
مشارکت ۴۶ درصدی اعضای هیئت علمی دانشگاه زنجان در تولید مقالات ISI
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست