1. اجتماعی
  2. فساد به مرز خطرناکی رسیده است

کد خبر: 5946

فساد به مرز خطرناکی رسیده است

 فساد به مرز خطرناکی رسیده است

 

 

 

در این بیانیه که به امضای ۲۹۲ چهره مطرح کشور رسیده تاکید شده است که با کیفیت نازل همبستگی دولت-ملت و نزول سطح اعتماد ملی روبرو شده‌ایم.

نویسندگان توصیه کرده‌اند که باید تکیه گاه عمومی ملت را بر پایه های امید و تلاش برای حل و فصل مسائل پیش روی بگذاریم و آورده‌اند: امروز روز تقابل و برآفتاب افکندن خطاهای رقیب برای یافتن مقصران گسستگی ها نیست؛ امروز روز بافتن گلیم همبستگی است. امروز روز نقش برآب کردن دسیسه‌هایی است که بدخواهان چیده‌اند. روز برآشفتن سرابی است که دوستان نادان به امید رسیدن به آن، بر تنور آشوبناکی مختلف می‌دمند.

❇️در این بیانیه با اشاره به بحران یکپارچگی در نظام سیاسی و مدیریتی آمده است: گسیختگی سیاسی بین ارکان قدرت و شکل گیری نفوذهای ناهمگن در نظام سیاسی و مدیریتی کشور که هر کدام اهداف متعارضی را دنبال می‌کنند، باعث شده است که این نظام فاقد مجموعه ای از اهداف سازگار و منسجم باشد.

درآمدهای نفتی دیگر قادر به جبران هرزروی و عدم کارایی نظام مدیریت کشور نیست. و نیازمند بازنگری و بازتعریف متکی بر اهداف تراز اول ملی، حول مصالح و منافع ملی و تعیین دقیق اولویت ‌بندی است.

نبود شفافیت، فساد و ناکارآمدی از دیگر چالش‌های سیاستی و مدیریتی پیشِ روی کشور ذکر شده که به مرز خطرناکی رسیده و پایه‌های قدرت ملی ایران را تهدید می کند.

فساد در سازمان های نظارتی و قضایی خود منشاء فسادهای دیگر می شود. قانون بد، اجرای بد و کنترل بد دست به دست هم می دهند و فساد گسترش می‌یابد. در این حوزه، دو عامل اصلی قابل شناسایی است؛ یکی فاصله گرفتن معنی دار با موازین و ضابطه های نظام مالیه عمومی (بودجه کل کشور و بودجه نهادها و بنیادهای عمومی) مبتنی بر جامعیت، کفایت و شفافیت در جریان بده بستان منابع و مصارف آن است. دیگری غفلت از تحول ساختاری در نظام قضایی کشور است که اکنون دیگر کارآمد، اثربخش، سریع، قاطع، بی‌طرف و کم هزینه عمل نمی کند.

این بیانیه به امضای چهره‌هایی چون ستاری‌فر،علوی تبار،‌تاجرنیا،‌رنانی،‌نجفقلی حبیبی،جواد اطاعت،خانیکی،‌سراج زاده،‌ظریفیان،‌فاضل میبدی،‌سعید حجاریان،‌ابوالحسن ریاضی،‌محقق داماد،نعمت الله فاضلی،‌آقاجری، علی دینی ترکمان،فرقانی،الهه کولایی،رئیس طوسی،عبدالله ناصری ونعیمی پوررسیده است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پیش‌بینی برداشت ۶۰ کیلوگرم زعفران در استان زنجان
خبر قبلی
چرا زنان به تماشای فوتبال زنان نمی‌روند؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست