1. اخبار استان
  2. فعالیت بدون کنتور ۴۰۰ حلقه چاه آب در بخش پرورش ماهی استان

کد خبر: 1785

فعالیت بدون کنتور ۴۰۰ حلقه چاه آب در بخش پرورش ماهی استان

 

فعالیت بدون کنتور  ۴۰۰ حلقه چاه آب در بخش پرورش ماهی استان

کاهش بیش از ۲۶ درصدی بازندگی ها در استان زنجان

 

 

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان بر ضرورت نصب کنتور هوشمند بر فعالیت برخی واحدهای تولید بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: بیش از ۴۰۰ حلقه چاه در بخش پرورش ماهی در سطح استان فعالیت دارند که نصب کنتور هوشمند برای فعالیت این حلقه چاه ها ضروری است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، یوسف رضایی با بیان اینکه  ۴۰۰ حلقه چاه دیگر نیز در بخش مرغداری، دامداری و گلخانه های استان فعالیت دارند، اظهار کرد: ضروری است نسبت به نصب کنتور هوشمند بر فعالیت واحدهای مرتبط انجام شود.

وی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در سال آبی ۹۵-۹۶، افزود: تا ۱۶ مرداد ۹۶ میزان بارندگی استان در سال آبی جدید ۲۶۳ میلیمتر بوده که ۲۶.۵ درصد نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است. این میزان بارش نسبت به بلندت نیز کاهش ۱۵ درصدی داشته است، اظهار کرد: آخرین وضعیت حجم سدهای استان نیز مشخص شده و سد تهم یش از ۴۵ میلیون مترمکعب حجم آبی داشته است.

این مقتم مسئول با بیان اینکه حجم آب سد تهم با کاهش ۱۵ درصدی همراه بوده است، افزود: حجم ورودی سد تهم در سال جاری مطابق آخرین بررسی ها ۱۳ میلیون و ۴۵ هزار مترمکعب بوده است. همچنین  ۶.۷۱ میلیون مترمکعب آب ورودی سد گلابر بوده که حجم مخزن آن نیز ۵۸.۵۳ بوده که نسبت به حجم سال گذشته ۲ درصد منفی است.

وی با بیان اینکه ورودی سد کینه ورس در سال جاری ۲۱.۲۴ میلیون مترمکعب بوده است، افزود: حجم این سد در سال جاری ۱۵.۷۴ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد با رشد همراه بوده است.

رضایی از رشد ۲۲ درصد سد تالوار نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: حجم مخزن این سد ۶۴ میلیون متکعب بوده و رشد آبی این سد مناسب ارزیابی می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان یکی از برنامه های مهم مدیریت مصرف آب استان را جداسازی آبیاری فضای سبز شهری از آب شرب عنوان کرد و گفت: تکالیفی بر عهده شهرداری های استان در این خصوص قرار داده شده است که نامه نگاری و پیگیری لازم نیز صورت گرفته و خواهد گرفت.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
حضور هنرمندان ۳۰ استان کشور در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی زنجان
خبر قبلی
توسعه دوره های پودمانی در اولویت دانشگاه علمی-کاربردی زنجان است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست