1. اخبار استان
  2. فعالیت ۷۸۴ دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان

کد خبر: 5377

فعالیت ۷۸۴ دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان

فعالیت  ۷۸۴ دستگاه کمباین در مزارع گندم استان زنجان

 

 

 

 

 

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:  امسال عملیات برداشت گندم در استان زنجان توسط بیش از ۷۸۴ دستگاه کمباین در حال انجام است به طوری که از این تعداد ۴۲۰ دستگاه کمباین بومی و مابقی به عنوان کمباین مهاجر در مزارع استان فعالیت دارند.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ مظفر یوسفی پور با بیان اینکه به منظور کنترل ریزش ها و به حداقل رساندن ضایعات گندم در روند برداشت، تمهیدات مختلفی در استان اندیشیده شده است، عنوان کرد: در این راستا امسال با ۶ راننده ماهر قرارداد بسته شده تا با همکاری کارشناسان اکیپ های نظارتی از نظر فنی بر عملکرد راننده و کمباین نظارت داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۰ اکیپ کارشناسی طی سال جاری در مزارع گندم استان زنجان خاطرنشان کرد: این کارشناسان به همراه رانندگان ماهر به طور مستمر در مزارع حضور پیدا کرده و با انجام معاینه فنی کمباین ها بر روند برداشت نظارت دقیق و مستمر دارند.

یوسفی پور عنوان کرد: امسال به منظور رسیدن به برآوردی دقیق از درصد و حجم ریزش ها در مزارع گندم در قالب پروژه «مستند‌سازی ضایعات گندم» با همکاری بخش تحقیقات فنی و مهندسی عملا با حضور در مزارع با تجهیزات مورد نیاز، ریزش‌های طبیعی قبل از برداشت و ریزش های حین برداشت ۲۰ کمباین (سهمیه ابلاغی استان) اندازه گیری شده و نتیجه آن که پس از حدود یک هفته مشخص خواهد شد به کل استان تعمیم داده می شود.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بیان داشت: کمباین های بومی استان زنجان دارای عمر مفید زیر ۱۳ سال هستند لذا کشاورزان از ورود کمیاین های مهاجر دارای عمر مفید بالای ۲۵ سال و بدون معاینه فنی به مزارع خود خودداری کنند.

وی در پایان تصریح کرد: کمباین های مهاجری که در حین برداشت ریزش های غیر استاندارد داشته باشند به کشاورز و نهایتا نیروی انتظامی اطلاع داده می شود تا از چرخه برداشت خارج شود و در صورت عدم تنظیم، از تخصیص سهمیه سوخت به این کمباین ها جلوگیری خواهد شد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چرا ایران به این روز درآمده است؟
خبر قبلی
توسعه زنجان به واسطه فرهنگ و محور اجتماعی میسر خواهد بود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست