1. اخبار استان
  2. قابل توجه استاندار زنجان

کد خبر: 13452

قابل توجه استاندار زنجان

انقلاب اسلامی ایران وارد چهل و یکمین سال پیروز خود شد و کشور در شرایط خاص سیاسی، اقتصادی و اجتماعی قرار دارد. شرایطی که نیازمند توجه استاندار زنجان و تمامی مدیران دستگاه های اجرایی استان است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ دهه فجر همواره یک بازه زمانی مهم در تاریخ انقلاب محسوب می شود که به طور معمول دولت ها دستاوردهای خود را برای عموم مردم اطلاع رسانی می کنند. فارغ از اهمیت این ۱۰ روز روابط عمومی ادارات و حوزه ترویج و آموزش آن ها نقش اطلاع رسانی و آموزش موثر حوزه خود را برعهده دارند.

این بخش ها اعتباراتی نیز برای تحقق اهداف خود دارند اما همواره توسط دستگاه های اجرایی پنهان می ماند. هرچند دولت دستگاه های اجرایی موظف کرده بخشی از اعتبارات خود برای انعقاد قرارداد با صدا و سیما هزینه کنند، اما طبق معمول سایر رسانه ها به ویژه رسانه های فعال در حوزه الکترونیک مورد غفلت قرار دارند.

در این بین سوالی که مطرح است اینکه، دستگاه های اجرایی و مدیران آن ها متناسب با اعتبارات این حوزه چه اقدامات هدفمندی برای ارائه عملکرد خود که بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود؛ انجام داده اند؟

به جرات می توان گفت در سال جاری اکثر دستگاه های اجرایی استان حداقل در دهه مبارک فجر دستاوردهای خود را ارائه ندادند. اظهارات برخی از روابط عمومی این ادارات و شرکت های خدمات رسان نیز قابل تامل است. به عنوان مثال مدیر روابط عمومی اظهار می کند “درمورد گزارش کار دهه مبارک فجر،فعلا”مجوزی ندادند”

یا مثلا مدیر ما اعتقادی به تولید مجتوا و گزارش عملکرد ندارد! شاید ساخت کلیپ و … بشود.. اون همه سال بعد در فلان مناسبت… جالب تر از همه این ها اینکه این را کارمند یک اداره انقلابی می زند!

نکته مهم در این خصوص اینکه در طول سال سخت خبرهایی در خصوص عملکرد ادارات منتشر می شود. اما منظور از ارائه دستاوردها انجام هزینه برای کارهای تولید محتوایی و ایجاد موج رسانه ای در این خصوص است!

ظاهرا برخی از مدیران و روابط عمومی های آن ها هرچند در تئوری پرادعا اما در عمل عادت به مفت بودن حتی اگر کوفت بودن دارند!

نکته حائز اهمیت اینکه شنیده هایی وجود دارد مبنی بر اینکه بودجه اطلاع رسانی و آموزش در ادارات در سایر بخش ها هزینه می شود و اصولا این بخش حیات خلوت اعتباری ادارات شده است! این مووضوع نیز نیازمند بررسی نهادهای نظارتی است.

در سال جاری به غیر از چند دستگاه همچون دانشگاه علوم پزشکی، شرکت شهرک های صنعی و بهزیستی استان سایر دستگاه ها و نهادهای عمومی حاضر نشدند برای تولیدمحتوا و اطلاع رسانی با رسانه ها همکاری داشته باشند.

در یک نشست خبری که در حوزه یکی از شرکت های خدمات رسان برگزار شد، مدیر روابط عمومی این شرکت مدعی شد که صرفه جویی است! باید گفت بهتر ایت صرفه جویی نه در حوزه مهم اطلاع رسانی بلکه در ریخت و پاش های جاری و ساخت چندین ساختمان اداری! هزینه های نگهداری فضاهای مازاد! جذب نیروهای بی کیفیت و بی ضابطه و…. انجام شود.

برخی از دستگاه ها در دهه فجر صرفا به یک نشست خبری اکتفا کردند و برخی حتی اینکار را هم نکردند! شاهدیم در بسیاری از حوزه صعف مدیران دولت فعلی در استان هزینه های سنگینی را برای بدنه اجرایی کشور تحمیل کرده است.

ارائه دستاوردهای انقلاب فقط کار سپاه و نهادهای انقلابی مرتبط دیگر است؟ آیا سایر دستگاه ها نباید در این راستا هزینه کنند؟

دولت حسن روحانی یک عیب بزرگ از همان ابتدا داشت و آن ضعف اطلاع رسانی بود. حال شاهد نود عینی آن در دستگاه های دولتی استان زنجان هستیم.

چرا تولید محتوا و فکر در دستگاه ها تعطیل است؟ تا چه زمانی قرار است دستگاه ها با روش های سنتی و تکراری گذران عمر کنند؟ بدنه فرسوده روابط عمومی ادارات با تفکر انجمادی برخی مدیران به گونه ای گره خورده که میل باز شدن ندارد و در این بین صرفا نظام هزینه آن را می دهد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جسد فرزند دادستان بوشهر در اتاقش کشف شد
خبر قبلی
اوقات شرعی امروز زنجان / ۲۵ بهمن ماه سال ۱۳۹۸
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست