1. اقتصادی
  2. قطار سریع‌السیر از بانک به بورس

کد خبر: 17585

قطار سریع‌السیر از بانک به بورس

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) در تحقیقی جدید ساختار تمایلات مردم ایران برای سرمایه‌گذاری پس‌اندازهای خود را گزارش کرده است.

مقایسه داده‌های نظرسنجی سال جاری با نتایج به‌دست‌آمده از تحقیق خردادماه ۹۸ از اقبال بسیار زیاد مردم به سرمایه‌گذاری در بورس خبر می‌دهد.

در نظرسنجی سال گذشته تنها ۱.۵ درصد از پس‌اندازکنندگان، بورس را محل سرمایه‌گذاری وجوه پس‌اندازی خود اعلام کرده بودند. در حالی که این عدد در تیرماه امسال به ۹.۲ درصد رسیده است. می‌توان گفت سهم بورس در بین پس‌اندازکنندگان حدودا ۶ برابر شده است.

در سال گذشته ۲۴.۸ درصد از مردم مورد سوال پس‌انداز خود را در بانک نگه داشته‌اند. اما در نظرسنجی جدید تنها ۸.۱ درصد از جامعه آماری مورد بررسی علاقه‌مند به نگهداری پس‌انداز خود در بانک هستند.

در حالی که میل به سرمایه‌گذاری در بخش طلا و سکه از ۹.۹ درصد به ۵.۸ درصد رسیده، در بخش خرید دلار و ارز با افزایش علاقه‌مندی مردم مواجه هستیم. با گذشت یک سال اخیر میزان تمایل مردم از ۱.۲ درصد به ۱.۶ رسیده است.

در خردادسال قبل ۱۴.۹ درصد از پاسخ‌دهندگان به سوال ترجیحات سرمایه‌گذاری، بخش زمین و مسکن را انتخاب کرده بودند. آمار سال ۹۹ افزایشی ۲.۱ درصدی در این بخش را نشان می‌دهد.

با توجه به واحدهای بزرگ سرمایه‌گذاری در بخش مسکن به‌نظر می‌آید این تغییر افزایش نسبی در حجم تمایلات پولی مردم به سرمایه‌گذاری در مسکن را نشان می‌دهد.
دنیای اقتصاد

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رسانه‌های زنجان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر ترویج کنند
خبر قبلی
۲۰۰ یتیم زنجانی تحت حمایت یک حامی کشوری قرار گرفتند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست