1. اجتماعی
  2. کارگاه پروژه مرمت و احیای خانه تاریخی حکیمیان زنجان پلمب شد

کد خبر: 4938

کارگاه پروژه مرمت و احیای خانه تاریخی حکیمیان زنجان پلمب شد

کارگاه پروژه مرمت و احیای خانه تاریخی حکیمیان زنجان پلمب شد

کارگاه پروژه مرمت و احیای خانه تاریخی حکیمیان زنجان توسط شهرداری بعلت نداشتن مجوز تعمیرات پلمب شد این در حالیست که اداره کل میراث فرهنگی زنجان دستگاه مرجع و صدور احکام مرمت بناهاست و نیازی به مجوز شهرداری ندارد.

به گزارش “همدلی‌زنجان” به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، شهرداری منطقه۳ زنجان در تاریخ یازدهم اردیبهشت ماه به مدت پنج روز این کارگاه را بدلیل عدم وجود مجوز تعمیرات تعطیل کرده و نسبت به ضبط ابزار آلات کارگاهی اقدام نموده اند.

مهرداد عسگریان، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی زنجان در این خصوص گفت: شهرداری منطقه سه برای دومین بار در سالجاری دستور توقف مرمت و احیای این بنا را بدلیل نبودن مجوز تعمیرات صادر کرده است این درحالیست که میراث برای مرمت و احیا نیازی به اخذ مجوز از شهرداری ندارد.

وی ادامه داد: این توقف، منجر به اخلال در انجام عمیلات مرمت و احیاست و چه بسا با توجه به مشکلات جذب اعتبارات ، اگر این مشکل حل نشود سازمان میراث فرهنگی کشور کل پروژه تبدیل بنای تارخی خانه حکیمیان به موزه فرهنگ عامه را برای استان زنجان منتفی اعلام کند.

عسگریان گفت: از سال ۹۵ کارگاه مرمت و احیا در این بنای تاریخی متعلق به اواخر دوره قاجار در زنجان آغاز بکار کرده و این بنا بزرگترین خانه تاریخی زنجان با مساحت ۱۲۰۰ متر مربع محسوب می شود.

خانه تاریخی حکیمیان از جمله بناهای تاریخی شهر زنجان است که به شماره ۳۱۷۷۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا از سال ۹۵ بر اساس تفاهمنامه ای با اداره راه و شهرسازی بصورت ۱۰ ساله در اختیار اداره کل میراث فرهنگی زنجان قرار گرفته و در این مدت مراجعه و اخطاری از سوی شهرداری مبنی بر نبود مجوز صورت نگرفته ولی طی یک ماه گذشته شهرداری این رویه را پیش گرفته است.

گفنی است بر اساس قوانین اماکن تاریخی شهرداری یکی از دستگاه هایی است که موظف به حفظ عرصه آثار تاریخی است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
هرگونه نگاه جناحی به قانون اساسی و مسائل کشور خلاف منافع ملی است
خبر قبلی
جواد رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست