1. اجتماعی
  2. کشف بیش از ۱ تن و ۶۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در زنجان

کد خبر: 20518

کشف بیش از ۱ تن و ۶۰۰ کیلو گرم مواد مخدر در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه برخورد با پدیده سرقت و مواد مخدر از اولویت های پلیس استان در نوروز و سال آتی است، گفت: با تلاش همکارانم در مجموعه انتظامی استان در سال جاری بیش از یک تن و ۶۰۰ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

به گزارش همدلی زنجان؛ سردار ” رحیم جهانبخش ” در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، اظهار کرد: اطلاع رسانی اخبار عملکرد و خدمات گوناگون پلیس به مردم سهم ویژه ای در جلب مشارکت های عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی در تولید، حفظ و ارتقاء امنیت دارد.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری، آگاهی ، اطلاع رسانی و پیگیری از اصول اساسی ماموریت های پلیسی است گفت: با همدلی و همکاری مردم و دستگاه های مسئول، امنیتی مطلوبی را در سطح استان شاهد و استان زنجان همچنان جزء استان های امن کشور است.

فرمانده انتظامی استان زنجان مطالبات مردم و ماموریت های ابلاغی از ناجا را از دیگر اولویت های ماموریت های پلیس استان دانست و خاطرنشان کرد: اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالا از شاخص های هم پلیس استان است.

سردار جهانبخش با تاکید بر اینکه رسانه ها با نقش آفرینی خود می توانند پلیس را در تحقق برنامه های پیشگیرانه یاری کنند، اظهارداشت: قدرت پلیس، به پشتوانه حمایت مردم از قانون است و امروز شاهد حمایت های خوب مردم استان از خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی استان هستیم.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه برخورد با پدیده سرقت و مواد مخدر از اولویت های پلیس استان در نوروز و سال آتی است بیان داشت : نظارت و کنترل خانواده ها نقش اساسی در کاهش آسیب ها و خطرات ناشی از چهارشنبه آخر سال دارد .

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه عمده سرقت های به وقوع پیوسته در سطح استان سرقت های خرد است تصریح کرد : در رسال ۹۹ سرقت مغازه ۸درصد و احشام بیش از ۵۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و بحمدا… وقوع جرایم خشن مثل سرقت مسلحانه ، سرقت از طلا فروشی ، آدم ربایی و … در استان صفر می باشد.

کشف ۱۰۷ درصدی جرایم فضای مجازی در ۱۲ ماهه سالجاری در زنجان

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه امنیت در بستر فضای مجازی موضوعی بسیار مهم و حساس است گفت : برخی از جرایم فضای مجازی به وقوع پیوسته در سایر استان ها نیز توسط پلیس فتای استان کشف شده و بر این اساس کشف جرایم در فضای مجازی در استان ۱۰۷ درصد بود است.

سردار جهانبخش با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی جرایم فضای مجازی، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۶۷ درصد جرایم فضای مجازی ، جرایم مالی و کلاهبرداری بوده است.

وی به فراوانی جرایم سایبری اشاره کرد و گفت : در سالجاری برداشت غیرمجاز از حساب افراد، کلاهبرداری رایانه‌ای بیشترین پرونده‌های تشکیلی در حوزه پلیس فتا در استان بوده است.

مصالحه ۸۲ درصدی پرونده ها در دوایر مشاوره و مددکاری استان

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه به تخصصی شدن پلیس در سطوح و لایه‌های گوناگون و متناسب با نیازمندی‌های زندگی اجتماعی در راستای تأمین نظم و امنیت اشاره کرد و اظهار داشت : به کارگیری کارشناسان و مددکاران مجرب در مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی در این راستا بوده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ در استان بیش از ۶ هزار و ۷۲۰ پرونده به مرکز مشاوره و مددکاری ارجاع که از این تعداد ۸۲ درصد پرونده‌ها به مصالحه منجر شده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره نقش تاثیر گزار گروه های مرجع و ریش سفیدان در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی بیان داشت : در سالجاری نزاع و درگیری در استان کاهش چشمگیری داشته است که امید است این میزان با ترویج بیشتر فرهنگ ایرانی اسلامی کاهش چشمگیری پیدا کند.

تلفن۱۱۰ در استان زنجان بیش از ۵۱۷ هزار بار به صدا در آمده است

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به افزایش ۹ درصدی تماس‌های مردمی با سامانه مرکز فوریت‌های پلیس۱۱۰ گفت:‌ در سال جاری ۵۱۷ هزار و ۳۰۰ مورد با تلفن ۱۱۰ تماس گرفته‌شده است که ۹ درصد نشبت به سال گذشته رشد داشته است و از این تعداد۱۹۷ هزار و ۶۷۵ مورد عملیاتی بوده و ۳۱۹ هرارو ۶۲۵ مورد نیز منجر به راهنمایی و ارشاد شده است.
وی در ادامه با اشاره به افزایش ۷ درصدی تماس های عملیاتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گفت: ایجاد آرامش و امنیت در جامعه از اهداف مهم پلیس است وپلیس امروز با اقتدارتر از گذشته بر ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی توجه دارد و خوشبختانه پلیس استان زنجان اعتماد مردم را به

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شرایط جوی نسبتا پایدار در روزهای نخست سال جدید
خبر قبلی
رختشویخانه، نمادی از منزلت زن در فرهنگ زنجانی
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست