1. دسته بندی
  2. لایحه بودجه ۹۶ شهرداری زنجان در هاله ای از ابهام

کد خبر: 21

لایحه بودجه ۹۶ شهرداری زنجان در هاله ای از ابهام

لایحه بودجه ۹۶ شهرداری زنجان در هاله ای از ابهام

اختلاف نظر اعضای شورا و تهدید منافع مردم زنجان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد رسمیت نیافت تا وضعیت لایحه بودجه سال ۹۶ شهرداری زنجان در هاله ای از ابهام باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی آخرین روز کاری سال ۹۵ به پایان رسید که اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در خصوص لایحه بودجه سال آتی با محوریت پروژه بزرگ سبزه میدان اختلافات عمیقی دارند و این اختلافات موجب شد مخالفات اقدام به از حدنصاب انداختن جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان بکنند.

محوریت مخالفت برخی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان پروژه سبزه میدان است. پروژه ای که بعد از سه سال معطلی بازهم قرار است در نقطه توقف باشد و شهروندان زنجانی دود ناشی از اختلاف و تصمیمات برخی از اعضای شورای اسلامی و دیگر متولیان مربوطه را در چشمان خود ببینند.

اینکه چرا تصویب لایحه بودجه سال آتی به ۲۸ اسفند کشیده شده و چرا لایحه مربوط به پروژه سبزه میدان تا به امروز مصوب نشده و اینکه چرا مخالفان به جای حضور و اتخاذ رویکرد منطقی برای مخالفت اقدام به از حدنصاب انداختن جلسه رسمی شورا می کنند، سوالاتی است که مسئولان مربوطه باید پاسخگوی آن باشند.

شورای اسلامی شهر زنجان باید در اواخر بهمن نسبت به تصویب لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری زنجان اقدام و برای تایید به فرمانداری زنجان ارسال می کرد که این مهم نه تنها محقق نشده بلکه تصمیمات مهمی همچون آینده سبزه میدان نیز به روز پایانی اسفند موکول شده است.

در آخرین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان، شاهد حضور فرماندار زنجان نیز بودیم که مخالفان با حضور نیافتن در جلسه موجب عدم رسمیت آن شدند که این موضوع واکنش جدی فرماندار و برخی از اعضای شورا را برانگیخت. اعضای غائب پریسا شعبانی، سونیا کشاورز، معصومه حمزه تبار، اسماعیل دویران، عباس راشاد و کاظم افشارچی بودند.

 

آراض ضیایی، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در حاشیه جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه تنها پریسا شعبانی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان به صورت مکتوب در مرخصی بوده است، افزود: سایر اعضایی که در جلسه حضور ندارند به صورت ناموجه بوده است.

وی حضور دو سوم اعضای شورا برای رسمیت یافتن جلسه را ضروری عنوان کرد و گفت: هر چند جلسات متعددی برای مشخص شدن وضعیت پروژه سبزه میدان و لایحه بودجه صورت گرفته اما حضور نیافتن برخی از اعضای شورا توجیه منطقی ندارد چرا که متاسفانه برخی از اعضا در اتاق خود هستند و در جلسه حضور پیدا نکردند.

ضیایی خواستار لحاظ موارد قانونی در خصوص وضعیت فعلی شد و تاکید کرد: تشکیل نشدن جلسه رسمی و علنی شورا موجب بروز مشکلات زیادی در اجرای پروژه های عمرانی شهر می شود.

 

رسول بیات، فرماندار زنجان نیز حضور نیافتن تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: برخی دوست دارند موجبات عصبانیت بنده را فراهم کنند اما در هیچ شرایطی خارج از قوانین و مقررات اقدام نخواهیم کرد.

وی این اقدام برخی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان را موجب گله مندی زیاد عنوان کرد و گفت: این افراد باید بدانند که ۵۰۰ هزار نفر جمعیت شهر زنجان مسخره این افراد نیستند. این افراد موجب تمسخر یک شهر و آینده آن شده اند.

بیات از حدنصاب انداختن جلسات مهم را در مواقع اضطراری دارای توجیه دانست و تاکید کرد: در شرایطی که وضعیت پروژه های عمرانی شهر در گرو تصویب لایحه بودجه پیشنهادی شهرداری است نباید شاهد این اقدامات باشیم.

این مسئول با بیان اینکه وظیفه مسئولان خدمت رسانی صادقانه به مردم است، افزود: اراده مدیریت شهرستان بر همکاری و تعامل نزدیک با همه مسئولان و مدیران شهری بوده است. این اقدام برخی از اعضای شورا موجب معطلی شهر در امور توسعه ای خود می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط مهم پیش از انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: موضوع مهم در انتخابات حق الناس بودن رای مردم بوده و صیانت از آن وظیفه مجریان قانون است. این موضوع مورد تاکید رهبری بوده و مورد تاکید همه مسئولان است.

بیات همچنین بر ضرورت تببین انتخابات شوراها برای مردم تاکید کرد و اظهار داشت: بعد از انتخابات باید منتخبان تا روز پایان حضور خود مسئولیت خود را انجام دهند و در قبال رای مردم متعهد باشند.

فرماندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روند قانونی در پروژه سبزه میدان طی شده است، افزود: با تمام توان و ظرفیت پروژه سبزه میدان را اجرایی خواهیم کرد.

 

حبیب ملائی یگانه، شهردار زنجان نیز در این جلسه نهایی نشدن لایجه بودجه و ابلاغ آن را موجب بروز مشکلات زیادی عنوان کرد و گفت: شرایط فعلی موجب خسران به منافع شهروندان و شهر زنجان می شود.

وی به اخذ ضمانت نامه از پیمانکار پروژه سبزه میدان اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط زمانی در این ضمانت نامه ها رعایت شده و طولانی شده شرایط تصویب لایحه موجب بروز مشکلات جدید می شود.

یگانه رد لایحه پیشنهادی شهرداری زنجان توسط شورا را غیرقانونی عنوان کرد و افزود: ایجاد اصلاح و بررسی و تغییر آن قانونی بوده اما رد کامل آن در چهارچوب قانون نبوده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه لایحه پیشنهادی در موعد قانونی به شورا ارائه شده است، افزود: متاسفانه در دو مرحله این لایحه رد و برگشت داده شده است. این شرایط باعث دیرکرد در ارائه و بررسی آن بوده است.

وی معطل ماندن لایحه بودجه پیشنهادی را نامعلوم عنوان کرد و گفت: بیش از ۴۰ روز لایحه پیشنهادی به دلایل نامعلوم معطل تصمیم اعضای شورای اسلامی شهر زنجان بوده است.

یگانه در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات شهرداری در ایام نوروز ۹۶ اشاره کرد و یادآور شد: اقدامات مختلفی برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی صورت گرفته است.

 

 

رزاق محمدی، رئیس کمیسیون عمران و محیط زیست شورای اسلامی شهر زنجان نیز حضور نیافتن برخی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه رسمی و علنی را غیرمنطقی توصیف کرد و گفت: این اقدام موجب معطلی در وضعیت قراردادها و اجرای پروژه های مهم شهر زنجان خواهد شد.

وی با بیان اینکه جلسه هم اندشی قبل از تشکیل جلسه رسمی و علنی برگزار شده است، افزود: در این جلسه خواستار ارائه نظرات کارشناسی برای لایحه بودجه و پروژه سبزه میدان شدیم که پاسخ مناسبی ارائه نشد.

محمدی تاکید کرد: برخی رویکردها و تفکرات موجب آسیب به شهر می شود و روند توسعه شهر را متوقف می کند. اعمال نظرات شخصی موجب خسران به شهر شده و منافع عمومی را مورد آسیب قرار می دهد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شرکت روغن نباتی جهان احیا شد
خبر قبلی
طلا؛ شاه بیت توسعه جدید اقتصاد معدنی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست