1. اخبار استان
  2. لحاظ روستاها در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان

کد خبر: 1486

لحاظ روستاها در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان

 

لحاظ روستاها در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان

انتخاب ۳۳ روستا برای طرح‌های توسعه‌ای

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با اشاره به اهمیت توسعه روستاها، گفت: توسعه روستاهای استان در پروژه های اقتصاد مقاومتی دستگاه ها گنجانده شود.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، جواد رحمتی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان، با بیان اینکه از دو سال گذشته برنامه هایی برای توسعه روستاهای استان آغاز شده است، اظهار کرد: روستاهایی به عنوان پایلوت برای اجرای طرح های توسعه انتخاب شدند که دستگاه های اجرایی در پروژه های اقتصاد مقاومتی و سیاست های آن توسعه روستاهای پایلوت رو لحاظ کنند.

وی تعریف به سطح برای توسعه مناطق روستایی و ایجاد اشتغال در آن را یادآور شد و افزود: ایجاد نواحی صنعتی، ایجاد بازراچه ها و واحدهای موجود در اختیار روستائیان جهت فعالیت اقتصادی مورد توجه قرار گرفته که متاسفانه پروژه ای توسط دستگاه ها در این راستا ارائه نشده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۳ روستا با توافق فرمانداران انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های روستایی و برقراری برنامه های اقتصاد مقاومتی در این مسیر می تواند موجب توسعه روستاها و ایجاد فرصت های شغلی مناسب برای این مناطق باشد.

وی به ظرفیت های قانونی برای واگذاری پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی به بخش خصوصی و همچنین تغییرکاربری جهت ایجاد ارزش افزوده برای آن ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در برنامه های اقتصاد مقاومتی دستگاه ها پروژه ای جهت واگذاری به بخش خصوصی نیامده و باید از ظرفیت ماده ۲۷ قانون تنظیم جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده بیشتری صورت گیرد.

رحمتی واگذاری پروژه ها به شهرداری ها را یکی از نمونه های موفق در سطح کشور برشمرد و تاکید کرد: استان های موفق توانسته اند پروژه های دستگاه هایی اجرایی را به شهرداری ها واگذار کنند که این موضوع باید در استان با جدیت پیگیری شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صدور ۱۰ هزار کارت شناسایی هوشمند معلولین در زنجان
خبر قبلی
انفعال در شهرک‌های صنعتی و توقف رشد صنعتی زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست