1. اجتماعی
  2. لطفا گوسفند باشید، بوفالو نباشید!

کد خبر: 5943

لطفا گوسفند باشید، بوفالو نباشید!

 لطفا گوسفند باشید، بوفالو نباشید!

 

 

✍️ جعفر احمدی

این روزهاکه شب می خوابیم و صبح بیدار می شویم، می بینیم قیمت همه چیز از ران مرغ تا نان و دوغ گران شده است. اما یک چیز روز به روز ارزان و ارزانترمی شود و آن انسانیت و ارزش های انسانی است. هر روز با شدت یافتن سیر صعودی قیمت کلاها و مایحتاج زندگی، حرص و ولع مردم برای خرید کلاها بیشتر و بیشتر می شود و در این مسیر نه خریدار به فروشنده رحم می کند و نه خریدار به ندار. شنیده بودیم که در دورانهای قدیم که زندگی و فکر بشر چندان توسعه نیافته بود، قحطی می آمد و مردم به خوردن گربه و سگ روی می آوردند. اما بشر متمدنی که هنوز دچار قحطی نشده چرا به همدیگر رحم نمی کنند؟ عده ای احتکار می کنند، عده ای گران فروشی می کنند و عده ای بیشتر و بیشتر می خرند.

این ها همان بوفالو صفتان هستند. می گویند بوفالو ها اینقدر طمع دارند که برای رسیدن به نفع شخصی شان از روی همدیگر رد می شوند و برایشان مهم نیست که همنوعان خود را زیر دست و پایشان له کنند. رفتار مردم هم این روزها شبیه بوفالو شده، قوی ترها از روی کول ضعیفان بالا می روند و تنها چیزی که برایشام مهم است خودشان و سودشان است. این خصلت انسان نیست. انسان بارها جان خود را برای حفظ برخی ارزش های انسانی چون صداقت، درستکاری، وفاداری، میهن دوستی، همنوع دوستی و… فدا کرده است.

اما چگونه است در این اثنا که هنوز نه جنگی رخ داده و نه قحطی صورت گرفته، همه ارزش های اصیل انسانی به پای طمع و سود فردی عده ای قربانی شده اند. البته در اوج این بحران اقتصادی هنوز انسانهای شریفی هستند که #پویش_انسانیت راه می اندازند و هوای همنوعان و ضعیف ترها را دارند. اما تعدادشان کمتر از بوفالو صفت تان است.کاش همین بوفالوها کمی منش گوسفندی می داشتند. چون گوسفندان در اوج سختی و گرفتاری گله را ترک نمی کنند. گوسفندان در اوج گرما برای همدیگر سایه می سازند. پس لطفا گوسفند باشید، بوفالو نباشید!

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چرا زنان به تماشای فوتبال زنان نمی‌روند؟
خبر قبلی
تاکتیک نوسان گیران بازار ارز
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست