1. اخبار استان
  2. مالیات بر ارزش افزوده بالاترین بخش درآمدی استان زنجان

کد خبر: 891

مالیات بر ارزش افزوده بالاترین بخش درآمدی استان زنجان

مالیات بر ارزش افزوده بالاترین درآمد بخش درآمدی استان زنجان

سهم درآمدهای مالیاتی از درآمدهای عمومی ۹۲.۳ درصد است

 

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان به درآمدهای استانی در سال ۹۵ اشاره کرد و گفت: مالیات بر ارزش افزوده نخستین سهم درآمدی از درآمدهای استانی را دارد.

به گزارش همدلی‌زنجان، ابوالفضل عباسچیان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گزارشی از وضعیت درآمدهای استانی سال ۹۵ را تشریح و اظهار کرد: مالیات بر ارزش افزوده استان سهم ۲۲.۸ درصدی از درآمدهای استانی، سهم ۳۷.۳ درصدی از درآمدهای عمومی و سهم ۴۰.۴ درصدی از درآمدهای مالیاتی را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد از درآمدهای استان در سال گذشته محقق شده است، افزود: مجموع درآمدهای پیش بینی شده استان در سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال بود که با توجه به تلاش مدیران ۱۱ هزار و ۱۸۹ میلیارد ریال وصول شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه درآمدهای عمومی شامل درآمدهای مالیاتی و چند بخش دیگر است، افزود: سهم درآمدهای مالیاتی از درآمدهای عمومی سهم ۹۲.۳ درصدی و سهم سایر درآمدها از درآمدهای عمومی سهم ۷درصدی را دارد که درآمدهای ملی با رقم وصولی ۱۴۳ میلیارد از درآمدهای کل استان سهم۲۱.۳ درصدی را داشته است.

وی با بیان اینکه درآمدهای عمومی استانی چندین ردیف کلی را شامل می شود، افزود: سهم درآمدهای مالیاتی از درآمدهای عمومی استان ۹۲.۳ درصد بوده و سهم سایر درآمدها از درآمدهای عمومی ۷.۷ درصد است.

عباسچیان سهم درآمدهای اختصاصی از درآمدهای عمومی استان را ۳ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این سهم برای شرکت های دولتی ۶۶ میلیارد را از درآمدهای عمومی استانی را شامل می شود.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان به پیش بینی و وصول درآمدهای عمومی استان در سال ۹۵ اشاره کرد و یادآور شد: مجموع پیش بینی و مصوب سال گذشته ۶ هزار و ۶۸۹ میلیارد ریال بوده که ۶ هزار و ۸۳۶ میلیارد وصول شده که نشان از تحقق ۱۰.۲ درصدی درآمدهای این بخش دارد.

وی در ادامه به سهم بخشی از درآمدها از درآمدهای استانی، درآمدهای عمومی و مالیاتی اشاره کرد و گفت: سهم درآمدهای مالیاتی از درآمدهای عمومی ۹۲.۳ درصد. سهم بخش خدمات ۲.۵ درصد و سهم جرائم ۵ درصد بوده است.

عباسچیان با بیان اینکه سهم درآمدهای استانی از بخش جرائم راهنمایی و رانندگی ۲.۲ درصد است، افزود: درآمد این بخشاز درآمدهای عمومی استانی ۳.۶ و از درآمدهای مالیاتی ۳.۹ درصد است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان سهم فروش سیگار را از درآمدهای استانی ۴.۴ درصد عنوان کرد و یادآور شد: درآمد این بخش از درآمدهای عمومی استان ۷.۲ درصد و از سهم مالیات استان ۷.۸ درصد است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
روند مهاجرت پذیری به تهران رو به افزایش است
خبر قبلی
روشنایی معابر کوی رضوان تامین می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست