1. اخبار ویژه
  2. ما مردمان حرفیم

کد خبر: 2017

ما مردمان حرفیم

ما مردمان حرفیم

 

 

#سعیدمالکی

دقت کرده اید؟! ما مردان و زنان حرفیم… در مقام عمل همیشه منتظریم. منتظر کسی که جان بر کف باشد و پا روی مین بگذارد. آنگاه پشت سرش روانه شویم و اگر کسی نباشد به حرف زدن ادامه می دهیم تا وقتی که منافع خودمان به شکل جدی و غیر قابل چشم پوشی به خطر بیافتد. صراحتم را ببخشید اما چنین انسان هابی شده ایم. #یوزپلنگ مان آنقدر کم شده که غریبه های فرنگی را نگران کرده اما ما را…چه عرض کنم! #آب کم شده… نخیر … کم نه ….آب نداریم اما نه گوش شنوا داریم و نه اراده ی برنامه ریزی و ارائه راه کار عملی برای مصرف بهینه. این همه گفتیم و نوشتیم و فریاد زدیم اما دریغ از یک بخشنامه ی اجرایی و شدید اللحن همراه با قوانین تنبیهی مرتبط با مصرف آب، حداقل برای دولتی ها تا مدعی باشیم کاری کرده ایم!

جوانان مان بی توجه به همه چیز از جمله #محیط_زیست مان هستند و مدام سرشان غر می زنیم بدون این که به یاد بیاوریم که این جوانان حاصل تعلیم تربیت و #آموزش_و_پرورش و خانه های خودمان هستند. ما همچون آدم های هستیم. ما مردمان حرف و کلمه و جمله بندی های زیبا هستیم. به قول #سردار_سلیمانی به بی حجاب و با حجاب و راست و چپ و دین و ایمانشان تا سرحد مرگ حساس می شویم اما دریغ از پیشگیری های قبل از درمان. دریغ از عمل. اجازه بدهید خودمان را بی رحمانه تر از همیشه نقد کنیم. در حوزه ی زندگی شهری و مطالبه های ساده ای که مدام مدعی اش هستیم. حقوق نوشته و نانوشته ی شهروندی و حقوق متقابلی که همیشه یک طرفش برای ما پررنگ بوده و طرف دیگر کم رنگ.

به نظر می رسد اگر می‌خواهیم از قافله ی توسعه ی شهری بیشتر از این عقب نمانیم، اگر می خواهیم در گروه شهرهای بزرگ با پتانسیل های بالفعل شده تبدیل شویم، اگر می خواهیم از افسوس خوردن های مدام و عادت شده خلاص شویم، اگر خواهان حضوری تاثیر گذار در مسیر بالندگی #ایران هستیم تا نقشی بی بدیل غیرقابل انکاری داشته باشیم، اگر خواهان خروج از دایره ی افسوس از دست رفته ها هستیم تا به محیط قدرشناسی داشته ها وارد شویم و اگر از این همه حرف و کلمه و جمله های زیبا و بی عمل خسته شده ایم باید در همه ی راه های پیش رو و برنامه های بی همان تجدید نظری اساسی کنیم و بی توجه به رنگ ها و جریان های مختلف فکری در نقطه ای مشترک کنار هم از بالندگی لذت ببریم.

#حججی ها را تا زمان بودنشان نیز باید ببینیم. شک نکنیم به حضور فراوانی از حججی های زنده که حاضرند برای سرافرازی مردم و دین و وطنشان ایثار جان کنند… باید تکانی اساسی به خودمان بدهیم…همین!

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
داوران جشنواره عکس و فیلم ارزش در زنجان معرفی شدند
خبر قبلی
بهره برداری از پنجمین مرکز اصلاح نژاد گوسفند افشاری در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست