1. اخبار استان
  2. مجوز گردشگری سلامت در استان زنجان صادر شد

کد خبر: 18603

مجوز گردشگری سلامت در استان زنجان صادر شد

زینب زمانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: نخستین مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت استان زنجان صادر شد. در حال حاضر استان زنجان به دنبال جذب گردشگران داخلی و خارجی در حوزه‌ی سلامت است و در این خصوص مجوز فعالیت برای یک دفتر خدمات مسافرتی در زنجان و در حوزه‌ی گردشگری سلامت صادر شد.

امیر ارجمند در گفتگو با “همدلی‌زنجان”؛  با بیان اینکه گردشگری سلامت فقط مختص بیماران خارجی نیست، افزود: «توریسم سلامت یکی از شاخه‌های گردشگری است که می‌تواند در این دوران برای صنعت گردشگری راهگشا باشد. باید در ابتدا زیرساخت‌های این نوع گردشگری در سطح شهر زنجان و سپس استان‌های هم‌جوار معرفی شود، زیرا رضایت گردشگر داخلی موجب ورود گردشگر خارجی می‌شود.»
وی با بیان اینکه اشتغال‌زایی در صنعت گردشگری کم‌هزینه و آسان است، بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری جایگزین مناسبی برای درآمد‌های نفتی است. استان زنجان از نظر پزشکی و تجهیزات بیمارستانی دارای ظرفیت‌های بالایی است که می‌تواند در خدمت صنعت گردشگری قرار بگیرد.
گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و پیشگیری تقسیم می‌شود. هم‌اکنون ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشور‌های هم‌جوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشور‌های منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تولید سالانه بیش از ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در طارم
خبر قبلی
باغ‌موزه زیبای گیاهان دارویی زنجان+گالری عکس
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست