1. اخبار استان
  2. «محرومیت»؛ جمعیت شهرستان‌های زنجان را فراری داد!

کد خبر: 22295

«محرومیت»؛ جمعیت شهرستان‌های زنجان را فراری داد!

با نگاهی به وضعیت جمعیت شهرستان های استان زنجان، می توانیم به واقعیت های رفاه و توسعه یافتگی آن ها دشت پیدا کنیم. با اینکه عموما جمعیت کشور از سال ۶۵ تا ۹۵ روند افزایشی داشته و غالب شهرها نیز با همین وضعیت مواجه هستند، برخی شهرستان های استان زنجان با کاهش جمعیت مواجه بوده اند.

به گزارش همدلی زنجان؛ در سال ۱۳۶۵ میزان جمعیت استان زنجان ۷۸۵ هزار و ۴۹۷ نفر بوده است که طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفت جمعیت استان زنجان به یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر بوده است.

جمعیت شهرستان ابهر در سال ۱۳۶۵ به میزان ۹۹ هزار و ۶۰۵ نفر، در سال ۱۳۸۵ به میزان ۱۳۲ هزار و ۳۹۰ نفر و سال ۹۵ به میزان ۱۵۱ هزار و ۵۲۸ نفر بوده است.

جمعیت شهرستان ایجرود در سال ۱۳۶۵ به میزان ۴۳ هزار و ۶۴۳ نفر، در سال ۱۳۸۵ به میزان ۳۶ هزار و ۷۴۴  نفر و سال ۹۵ به میزان ۳۶ هزار و ۶۴۱ نفر بوده است. جمعیت این شهرستان روند کاهشی داشته و گویای کاهش رفاه اجتماعی و ضعف توسعه و در نهایت مهاجرت ساکنان آن به سایر شهرها بوده است.

جمعیت شهرستان خدابنده در سال ۱۳۶۵ به میزان ۱۴۸ هزار و ۲۱۵ نفر، در سال ۱۳۸۵ به میزان ۱۶۴ هزار و ۸۶۴ نفر و سال ۹۵ به میزان ۱۶۴ هزار و ۴۹۳ نفر بوده است. خدابنده نیز با اینکه به لحاظ وسعت بزرگ ترین شهرستان استان است، اما به دلیل مشکلات زیاد و عدم توسعه مناسب همواره مهاجرپذیر بوده است.

جمعیت شهرستان خرمدره در سال ۱۳۶۵ به میزان ۳۹ هزار و ۴۳۳ نفر، در سال ۱۳۸۵ به میزان ۶۰ هزار و ۴۹۹ نفر و سال ۹۵ به میزان ۶۷ هزار و ۹۵۱ نفر بوده است.

جمعیت شهرستان زنجان در سال ۱۳۶۵ به میزان ۳۳۲ هزار و ۸۶۸ نفر، در سال ۱۳۸۵ به میزان ۴۵۴هزار و ۶۱۶ نفر و سال ۹۵ به میزان ۵۲۱۱۵۱ هزار و ۳۰۲ نفر بوده است.

جمعیت شهرستان سلطانیه در سال ۱۳۶۵ به میزان۳۲ هزار و ۳۵۲ نفر، در سال ۱۳۸۵ به میزان ۲۸ هزار و ۸۶۷ نفر و سال ۹۵ به میزان ۲۹ هزار و ۴۸۰ نفر بوده است.

جمعیت شهرستان طارم در سال ۱۳۶۵ به میزان ۳۸ هزار و ۸۰۶ نفر، در سال ۱۳۸۵ به میزان ۴۳ هزار و ۹۶۴ نفر و سال ۹۵ به میزان ۴۶ هزار و ۶۴۱ نفر بوده است.

جمعیت شهرستان ماهنشان در سال ۱۳۶۵ به میزان ۵۰ هزار و ۵۷۵ نفر، در سال ۱۳۸۵ به میزان ۴۲ هزار و ۶۵۷ نفر و سال ۹۵ به میزان ۳۹ هزار و ۴۲۵ نفر بوده است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
هوای خنک در استان زنجان حاکم خواهد بود
خبر قبلی
بازدید امام جمعه زنجان از پروژه بندخاکی چهرآباد زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست