1. اخبار شهرستان
  2. محلات شهر زنجان ساماندهی می شوند

کد خبر: 7164

محلات شهر زنجان ساماندهی می شوند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: موضوع و طرح ساماندهی مرز و محدوده محلات در بافت های جدید و تشخیص مرز محلات در بافت سنتی شهر به تصویب شورای شهر رسید که مراحل ابلاغ آن باید سپری شود.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ حمید رضا حمیدی اظهار کرد: شهر از واحد کوچک تری مثل کوی، برزن و محله تشکیل شده و این واحدها در طی زمان هویت و شخصیت پیدا کرده و در واقع به بخشی از هویت ساکنان نیز تبدیل می شود.
وی اظهار داشت: میزان هویت این محلات از حاشیه (بافت جدید) به مرکز شهر (بافت سنتی)بزرگ تر و با اهمیت تر می شود و علاوه بر بحث هویت تقسیمات شهری نقش دیگری نیز دارند که همانا کمک به خوانایی شهر و تسهیل شناسایی محل و آدرس دهی مکان است که در شرایط زندگی کنونی و بحث امداد و نجات و شرایط اورژانسی اهمیت بسزایی دارد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر اسلامی زنجان ادامه داد: بر این اساس شناسایی محدوده محله، لبه ها و مرز محله، بسیار اهمیت دارد و لذا باید شرایطی فراهم کرد که این مرزها آشکار و خالی از ابهام باشد.
حمیدی افزود: بنابر این موضوع ساماندهی مرز و محدوده محلات در بافت سنتی شهر زنجان مورد پیگیری واقع شده که پس از طی فرآیند های لازم ابلاغ خواهد شد.
وی اضافه کرد: بافت شهر زنجان از سه بخش، بافت جدید حاشیه شهر، بافت میانی و بافت کاملا سنتی مرکز شهر تشکیل شده و موضوع ساماندهی با در نظر گرفتن شرایط این بافت ها انجام می شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: در بافت های جدید، مرز و محدوده محلات،کوی ها و حتی نام آنها توسط تعاونی های مسکن شکل گرفته و به همین دلیل مساحت و مقیاس کوی ها بر مبنای مساحت زمین تعاونی ها انجام و در اغلب موارد نیز موارد مرز و محدوده آنها غیر قابل تشخیص است.
وی بیان کرد: گاهی مساحت یک کوی ۲ هکتاری(کوی اساتید دانشگاه) و گاهی حدود ۵۰۰ هکتار مانند گلشهر کاظمیه و گاهی هم کوی ها توسط معابر اصلی شهر به چهار قسمت تقسیم شده اند، مانند اراضی پایین کوه و حتی برخی کوی ها هم دردل یکدیگر فرو رفته و قابلیت تشخیص نیز حتی برای ساکنین ناممکن شده است.
حمیدی خاطر نشان کرد: از طرفی کوی هایی مثل نصر، فجر و شاهد نیز سردرگمی در آدرس یابی را برای شهروندان به خصوص در مواقع امداد رسانی بهنگام و شرایط اورژانسی ایجاد کرده است.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
زنجان و آرمان شهرهای ترسیمی..!
خبر قبلی
آب منطقه ای زنجان لای منگنه قضاء…!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست