1. اخبار استان
  2. مخازن سدهای خاکی احداث شده در زنجان آبگیری می شود

کد خبر: 14726

مخازن سدهای خاکی احداث شده در زنجان آبگیری می شود

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان زنجان، گفت: با آ؛از بارش های بهاری و ذوب شدن برف درکوهستان های استان، مخازن سدهای خاکی احداث شده آبگیری می‌شود.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ جعفر بیات با بیان این مطلب، اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تاکنون ۲۹ دستگاه سد خاکی را در مناطق مختلف استان با اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث نموده که در حال حاضر مخزن دو سوم آنها پر شده و در حال سرریزاست.

وی افزود: در حال حاضر مدیریت مخازن این سدها امری ضروری بوده و با توجه به دستور وزارت نیرو و مدیریت بحران استان، لازم است بهره برداران آنها  و بویژه دهیاران و اعضاء محترم شوراهای اسلامی روستاهای بهره بردار این سدها مراقبت نمایند تا ضمن باز بودن مسیر سرریز سدها ، لوله های تخلیه آنها هم باز و یک سوم حجم مخازن سدها برای مهار سیلابهای احتمالی فروردین ماه خالی باشد.

بیات خاطر نشان کرد: در محل سدها و سیل بندهای مخزنی احداث شده تابلوهای اطلاع رسانی و هشدار شنا و تردد ممنوع نصب شده است که متاسفانه بعضا توسط افراد ناآگاه مخدوش گردیده و یا از بین رفته است و مسئولیت وقوع حوادث ناگوار در محل، بعهده این افراد می باشد، چرا که این هشدارها در در جهت پیشگیری از سقوط از ارتفاع  و یا غرق شدن در مخازن این سازه ها نصب گردیده است.

 به گفته معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان، بستر سدها و بندهای مخزنی لغزنده و باتلاقی و دمای آب آنها پایین است و شنا کردن در آنها اکیدا ممنوع می باشد زیرا تاکنون مواردی از غرق شدن افراد در آنها اتفاق افتاده است.

بیات همچنین به نقش پوشش مراتع و جنگل ها در جلوگیری از وقوع سیلاب ها اشاره کرد و افزود : مطالعات صورت گرفته ثابت کرده است که موثرترین و ارزانترین عامل حفاظت ، تقویت و پایدارسازی منابع آب و خاک سرزمین، پوشش گیاهی آن بوده و یکی از مخرب ترین عوامل از دست رفتن این منابع ایجاد شخم موازی شیب در دامنه ها است.

وی همچنین از مردم استان خواست به توصیه های مدیریت بحران عمل کرده و از دخل و تصرف مسیر آبراهه ها و رودخانه ها بشدت پرهیز نمایند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
وزش باد نسبتا شدید و افزایش ابر/ ورود سامانه بارشی جدید از فردا به زنجان
خبر قبلی
همکاری سازمان فرهنگی شهرداری زنجان در تجهیز نقاهتگاه های سطح شهر
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست