1. اجتماعی
  2. مددکاران اجتماعی، مانع از ورود مشکلات به مجاری قضایی می‌شوند

کد خبر: 4430

مددکاران اجتماعی، مانع از ورود مشکلات به مجاری قضایی می‌شوند

مددکاران اجتماعی، مانع از بروز آسیب به نهاد خانواده می‌شوند

 

 

 

 

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با اشاره به این‌که امروز به علت پیچیدگی‌های اجتماعی، خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد در ساختن جامعه‌ای سالم، دچار آسیب‌دیدگی شده و این آسیب‌دیدگی، کل جامعه را آسیب‌پذیر کرده است، گفت: هدف اصلی، حل مشکل و آسیب است که برای حل آن باید از ابزارهای مختلف، استفاده شود. لذا باید تلاش شود تا مسائل اجتماعی به جایی برسد که آسیب کمتری به نهاد خانواده، وارد شود و این امر با ارتقای انگیزه کاری فعالین حوزه مددکاری، اتفاق می‌افتد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ کریم‌اله شعبانی در مراسم گرامیداشت روز مددکاری اجتماعی با اشاره به ارزش و تاثیرگذاری خدمات مددکاران در جامعه، اظهار کرد: ممکن است کوتاهی در بعضی مشاغل، تاثیر محسوسی در جامعه نداشته باشد ولی مددکاری، این‌گونه نیست. لذا افرادی که در این بخش، عهده‌دار مسئولیت می‌شوند باید کار خود را با عشق و علاقه، آغاز کرده و حس انسان‌دوستی و همنوع‌دوستی را ارتقا دهند تا عملکرد آن‌ها موثر باشد. چرا که این علاقه به مددکار، کمک می‌کند تا بتواند افرادی از جامعه را از شکست‌خوردن و آسیب‌دیدن، نجات دهد.

وی افزود: حتی افرادی که بدون علاقه و ناگزیر وارد این عرصه می‌شوند نیز باید ارزش و جایگاه آن را شناخته و خود را در آن جایگاه قرار دهند تا بتوانند جامعه هدف را در مقابل آسیب‌ها و مشکلات، یاری نمایند.

شعبانی با بیان این‌که افراد در گذشته، مسئولیتی در جوامع سنتی نداشتند، خاطرنشان کرد: با این حال، وقتی عناوینی مانند ریش‌سفید، کدخدا و دهدار برای این افراد قرار داده می‌شد، ناخودآگاه انگیزه پیدا می‌کردند تا خود را ارتقا داده و احساس تکلیف کرده و برای حل مشکلات، تلاش کنند که امروز این عناوین به جامعه‌شناس، روانشناس، مددکار و مانند این‌ها تبدیل شده‌اند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، ادامه داد: بسیاری از موضوعات مانند اعتیاد و طلاق در گذشته به صورت سنتی و در زمان کمی، حل می‌شد اما امروز این نوع رفتارها کم‌رنگ شده و افراد در پی سودجویی‌اند که این روش صحیحی نیست. البته بستر سنتی اکنون نیز در برخی جوامع و محله‌ها وجود دارد ولی بسیار محدود است.

وی با اشاره به این‌که مددکاران اجتماعی، بدون ادعا وارد جامعه شده و با حل مشکلات، باری از دوش مسئولین برداشته و بسیار اثرگذار هستند، گفت: مددکاران با مشاهده آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه و برای حل این مشکلات، زندگی شخصی خود را مختل می‌کنند که تحمل این سختی‌ها کار مددجویان را ارزشمند می‌کند و اگر مددجویان نبودند، تاکنون بسیاری از مسائل به مجاری قضایی کشیده می‌شد. لذا مددکاران باید در ارتقای این ارزش‌گذاری، تلاش کنند و مسئولین نیز در این عرصه، یاری‌گر مددکاران هستند.

شعبانی با تاکید بر این‌که باید بحران‌های گزارش‌شده را جدی گرفته و به پدیده‌های اجتماعی، اهمیت دهیم، گفت: اگر پدیده‌های کوچک اجتماعی، مورد توجه قرار نگیرند تبدیل به مسائل سیاسی می‌شوند و در صورت عدم توجه مجدد، تبدیل به مسائل امنیتی می‌شوند که بار هزینه برای نظام را بالا می‌برند. لذا باید با شناسایی پدیده‌های اجتماعی و بررسی علل، به حل آسیب‌ها کمک کنیم تا از وقوع مشکلات بعدی، جلوگیری شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کودک آزاری یک جرم عمومی محسوب می‌شود
خبر قبلی
در نشست معاون مطبوعاتی با خبرنگاران حوزه رسانه چه گذشت؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست