1. اخبار استان
  2. مدیران اجرایی معمولا مدیران هزینه هستند

کد خبر: 1141

مدیران اجرایی معمولا مدیران هزینه هستند

مدیران اجرایی معمولا مدیران هزینه هستند

شناسایی بیش از ۱۲۰ پروژه نیمه تمام عمرانی در استان زنجان

 رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید مدیران درآمد باشند و نه مدیران هزینه، گفت: متاسفانه مدیران اجرایی معمولا مدیران هزینه هستند و باید برای هزینه کرد هدفمند و برای رسیدن به اهداف سازمانی تلاش بیشتری باید انجام دهند.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ شهرام طهماسبی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، با بیان اینکه مجموع پروژه‌های نیمه تمام شناسایی شده استان زنجان بیش از ۱۲۰ پروژه است، اظهار کرد: برای تکمیل این میزان پروژه نیازمند ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مطابق با برآورد روز هستیم که سه برابر بودجه استانی است.

وی اختصاص اعتبار به پروژه های عمرانی را یادآور شد و افزود: بخش عمده ای از اعتبارات در استان برای پروژه های مستمر هزینه می شود و در کنار آن یک بخش دیگری از اعتبارات نیز برای پروژه های نیمه تمام اختصاص می یابد که برخی از پروژه های مورد حمایت نیز در بخش عمران شهری هستند.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص وجود برخی پروژه های دارای عدم توجیه اقتصادی در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: نظام برنامه ریزی در کشورهای رو به توسعه دارای مشکلاتی بوده و وجود برخی پروژه های عمرانی که دارای مشکلاتی از نظر توجیه اقتصادی هستند در همه دولت ها وجود دارد، اما نسبت این پروژه ها در دولت یازدهم با دولت قبل آن بسیار متفاوت بوده واندک است.

وی با بیان اینکه نظام بودجه ای یک فرایند است، افزود: این فرایند در بازه زمانی مشخص و طولانی به نتیجه می رسد و لایحه بودجه نیز برای تدوین از این فرایند بهره می برد.

طهماسبی میزان مجموع بودجه پیش بینی شده کل کشور را ۱۷۴ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان ۸۵ هزار میلیارد تومان معادل ۴۸ درصد از طریق درآمدهای عمومی استان ها تامین می شود که سهم استان زنجان از آن ۷۳۱ میلیارد تومان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان به سهم اعتبارات عمرانی در سطح کشور اشاره کرد و یادآور شد: اعتبارات عمرانی کشور در سال جاری ۷۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده نسبت به دوره های قبل شرایط بسیار بهتری داشته و اعتبارات عمرانی استان ها از آن ۱۹ هزار میلیارد تومان است.

وی به اعتبارات عمرانی استان زنجان نیز اشاره کرد و یادآور شد: سهم اعتبارات استان زنجان ۲۶۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد رشد دارد.

طهماسبی رویکرد و سیاست دولت را فاصله گرفتن از پرداخت های غیرنقدی در بخش های مختلف اقتصادی برشمرد و تاکید کرد: دلیل این رویکرد توجه به شرایط تورمی اقتصاد و کنترل و مدیریت آن بوده و برای پیمانکاران پروژه های عمرانی نیز مطابق با تجربه های موفق دنیا در کشورهای توسعه یافته از اوراق و اسناد استفاده می شود.

 

وی به وضعیت درآمد سرانه استان اشاره کرد و گفت: با توجه به ظرفیت های اقتصادی استان زنجان درآمد سرانه مناسبی نداریم و تلاش می شود در برنامه های میان مدت و بلند مدت نسبت به تغییر ساختار کلان اقتصادی استان اقدام و درآمد سرانه را افزایش دهیم.

طهماسبی مشارکت و تقویت حضور بخش خصوصی در اقتصاد استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: رسیدن به اهداف کلان اقتصادی استان با تقویت حضور بخش خصوصی خواهد بود و باید نقش بخش خصوصی را در بخش های مختلف اقتصادی استان تقویت کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان با بیان اینکه باید بخش خدمات در استان تقویت شود، افزود: فاصله معناداری به میانگین کشوری سهم بخش خدمات از اقتصاد داریم و باید برای پر کردن این خلاء تلاش کنیم.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
رویکرد مترقی سازمان برنامه و بودجه استان زنجان در قبال رسانه‌ها
خبر قبلی
اعمال مشوق‌های جدید مالیاتی برای واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست