مدیر دولت دوازدهم باید اهل تدبیر و امیدآفرینی در جامعه باشد

مدیر دولت دوازدهم باید اهل تدبیر و امیدآفرینی در جامعه باشد

 

 

 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید زمینه لازم برای شنیدن گلایه های مردم در فضایی سالم از سوی مسئولین فراهم شود، افزود: ضروری است فرمانداران و مدیران، دیدار با مردم، سرکشی به روستاها و دهستان ها و برگزاری نشست با نخبگان، سرمایه گذاران، فعالین بخش خصوصی و اقشار مختلف جامعه را از اولویت های برنامه کاری خود قرار دهند و با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند، چراکه این ارتباطات جامعه را زنده نگه می دارد، تدابیر را منتقل می کند و موجب امیدآفرینی می شود.

 

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش امیری در نشست با فرمانداران شهرستان های استان، فرمانداران را موتور محرکه دولت در شهرستان ها دانست که باید با برگزاری منظم جلسات شوراهای اداری و دیدارها و سرکشی ها در مجموعه شهرستان خود، موضوعات مختلف را با زبان ساده به اطلاع مردم برسانند و هشدارهای لازم در خصوص موضوعاتی همچون، کمبود آب با مردم در میان بگذارند.
وی مدیران حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استانداری را نیز موتور محرکه و تقویت کننده فرمانداران عنوان کرد و اطلاع رسانی مناسب از موضوعات کشور به فرمانداران را از مدیران حوزه ستادی استانداری خواستار شد.
مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود، موضوع معیشت مردم و بحث گرانی و بیکاری را منشاء اصلی اغتشاشات اخیر در کشور عنوان کرد و افزود: علاوه بر مشکلات معیشتی و مسائل اجتماعی، مخالفین دولت نیز تلاش می کردند دولت را ناکارآمد جلوه دهند و از سوی دیگر، مدیران و نیروهای دولتی هم نتوانستند با تسلط کافی و زبان ساده، اقشار مختلف به ویژه سطح متوسط جامعه را اغنا کنند.
درویش امیری از فرمانداران خواست با حضور در جمع مردم و دهیاران و اعضای شوراهای حوزه خود، شرایط اجتماعی و موضوعاتی همچون هدفمندی یارانه ها را در شهرها و روستاها تبیین کنند و تاکید کرد: باید به عموم مردم جامعه توضیح داده شود که راهی جز کاهش یارانه‌بگیران غیرمحتاج نداریم.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: باید به صورت منطقی به مردم گفته شود که علت حذف یارانه چیست و این کاهش یارانه‌بگیران از میان چه گروه ها و اقشار جامعه اتفاق خواهد افتاد.
وی با اشاره به اینکه، امروز ۷۶ میلیون نفر از شهروندان ایرانی ۴۳ هزار میلیارد تومان یارانه می گیرند که بخشی از آنها محتاج نیستند ولی دریافت آن را نوعی مبارزه با دولت و نظام می دانند تا توان اقتصادی کشور را تضعیف کنند، یادآور شد: علاوه بر پرداخت یارانه ها، پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه طی سال ۹۶ به صندوق بازنشستگی کشور تحمیل شد که این رقم در لایحه ۹۷ نیز افزایش خواهد یافت.
استاندار زنجان هشدار داد: دشمنان نظام و انقلاب، اعتماد مردم به دولت و نظام جمهوری اسلامی را نشانه گرفته اند و تلاش می کنند نشان دهند که تبعیض و فساد کشور را فراگرفته و راهکاری برای حل مشکلات جامعه وجود ندارد، لذا باید با بهره گیری از تمام ظرفیت های جامعه از جمله فضای مجازی برای افزایش نشاط و امید در کشور استفاده نمود.
درویش امیری خاطر نشان کرد: مهمترین ویژگی مشخصه دولت دوازدهم، «تدبیر و امید» است، لذا مدیری که در این دولت خدمت می کند باید اهل تدبیر بوده و توان ایجاد امید در جامعه را داشته باشد.
وی در پایان تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و هماهنگی مناسب با مسئولین صداوسیمای مرکز استان، زمینه حضور مدیران دستگاه های اجرایی در دهه فجر امسال به منظور بیان اقدامات و دستاوردهای حوزه آن ها فراهم شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پیش‌نویس تفاهم‌نامه ایجاد شهرک صنعتی سرمایه‌گذاران چینی در زنجان آماده شد
خبر قبلی
سفر برخی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان به کیش!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست