1. اجتماعی
  2. مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در سطح مدیرکلی نیست!

کد خبر: 4475

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در سطح مدیرکلی نیست!

 

صورت های مالی اتاق تعاون زنجان شفاف است

مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان در سطح مدیرکلی نیست!

 

 

 

این روزها یکی از پرحاشیه ترین حوزه های اداری استان زنجان درگیری لفظی در حوزه تعاون و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که در دور جدیدی از این حاشیه نگاری ها، دبیر اتاق تعاون در غیاب رئیس خود، در حضور خبرنگاران به حوزه دولتی این بخش هجوم برد و بالاترین مقام اجرایی آن یعنی مدیرکل را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ بعد از حاشیه های پررنگ دخالت نمایندگان در انتصاب های دولتی، فاز جدید این دخالت ها با حضور معاون جدید امور تعاون اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با دخالت دونماینده استان در مجلس شورای اسلامی(مطابق شنیده ها علی وقفچی و احمد بیگدلی) کلید خورد تا ابعاد جدیدی از واقعیت های مدیریتی در استان و حب و بغض های بخش های مختلف نسبت به یکدیگر مشخص شود.

فارغ از قضاوت های مبتنی بر حقیقت در خصوص رویکرد مجمع نمایندگان در راستای توسعه استان که به نظر می رود در یک سال اخیر کاملا به حاشیه و بیراهه رفته و بیشتر جنگ زرگری و قومی در آن هویدا شده، باید گفت فضای فعلی در حوزه تعاون که شبیه به یک یارکشی گروهی و جناحی است، نه تنها کمکی به توسعه این بخش نخواهد کرد بلکه همچون سمی مهلک برای رشد و توسعه آن خواهد بود.

بعد از نشست خبری پرحاشیه مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، دبیر اتاق تعاون استان زنجان در غیاب رئیس اتاق نشست خبری ترتیب داد تا پاسخ های بسیار شدیدی به اظهارات محمدرضا یوسفی بدهد و این اظهارات به نظر می رسد وارد فازهای دیگری خواهد شد!

اینکه “حمید دنیایی” از حوزه تعاون اداره کل با تمامی سوابق مدیریتیش در این حوزه رفت و جای خود را به “علی پاک‌منش” داد تا اتاق تعاون به عنوان تشکلی غیردولتی خود را عملا مقابل یک تشکیلات دولتی بداند! برخی معتقدند دنیایی سیاست ها و رویکردهای نزدیک به بخش غیردولتی داشته و دخالت نمایندگان و هدایت پاک منش به سمت معاونی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی موجب به خطر افتادن منافع اتاق تعاون شده و عملا این شرایط موجب تقابل این دو بخش شده است.

آنچه که مشخص است اینکه وقتی “حمید دنیایی” قربانی دخالت نمایندگان شد، احمد نصیری، رئیس اتاق مصمم شد وی را با توجه به حضور خودش در پارلمان شهری در یکی از مدیریت های شهرداری بکارگیری کند، که ابتدا مدیرکار اجازه این کار را داده اما بعدا به دلیل حاشیه های پیش آمده این مجوز به وی داده نشد! تا این نیروی باتجربه حوزه تعاون عملا قربانی جنگ زرگری این دو گروه شود! هرچند به نظر می رسد اظهارات وی در یکی از نشریات موجب لجبازی احتمالی محمدرضا یوسفی، مدیر کل اداره کار شده است.

با تمام این توضیفات و ابعاد پیدا و پنهان این حواشی، اظهارات رضا خاتمی، دبیر اتاق تعاون استان زنجان در نشست خبری بسیار قابل تامل بود و موجب شد واقعیت های بیشتری از این تقابل حوزه دولتی و غیردولتی عیان شود!

وی در بخشی از پرحاشیه ترین اظهارات خود در خصوص مدیرکل کار، گفت: مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان زنجان شخصیت و سطح مدیر کلی ندارد و با تمام مشغله های کاری و حجم بالای مشکلات در این حوزه در شیراز با این فاصله زیاد مشغول خواندن درس در مقطع دکتری بوده و از اخم نمایندگان مجلس می ترسد و به مردم نیز احترام نمی گذارد.

دبیر اتاق تعاون استان زنجان تغییر معاون امور تعاون اداره کل کار را ناشی از فشار دو نماینده استان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: پیامک های ارسالی سرپرست جدید امور تعاون در این خصوص قابل استعلام است و در این خصوص رئیس اتاق نیز طی دو مرحله با مدیر کل صحبت تلفنی داشته است.

وی در خصوص تصدی مدیرکلی غریوی، مدیر کل سابق نیز اظهار کرد: در حق غریوی ظلم شد، وی در روزهای پایانی خود اظهار کرد که در آستین خود مار پرورش داده است! محمدرضا یوسفی در زمان مدیرکلی غریوی چهار سمت داشته است! و هم اکنون که مدیر کل است خانواده خود را در زنجان مستقر نکرده و در ابهر ساکن بوده و با خودروی گراند ویتارای دولتی در حال تردد است!

خاتمی از مدیرکل کار خواست در خصوص گزارش عملکردش برای مردم کارنامه ارائه دهد و تاکید کرد: ایشان به جای بولد شدن در حوزه تعاون به مردم بگوید در حوزه اشتغال مردم و رفاه کارگران چه کرده است. روز جهانی کارگر نزدیک است گزارش داده شود برای کارگران زنجانی چه اقدامات رفاهی شده، امکانات رفاهی شمال کشور تنها به کارمندان این اداره کل اختصاص می یابد و سایر کارگران این شهر سهمی از آن ندارند.

دبیر اتاق تعاون استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه  تمامی صورت های مالی اتاق تعاون استان زنجان مشخص و شفاف است، گفت: صورت مالی سال ۹۵ در سایت اتاق تعاون درج شده و صورت های مالی سال گذشته نیز بعد از تصویب در مجمع عمومی به صورت عمومی منتشر می شود.

وی تاکید کرد هیچ فردی و نهادی حق دخالت در امور تعاونی ها را ندارد و ادامه داد: تعاونی ها متولی دارند و امروز ۸۵۰ هزار نفر در استان با احتساب شرکت های تعاونی سهام عدالت عضو خانه بزرگ تعاون هستند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
انتصاب مدیر سامانه ۱۳۷ شهرداری زنجان
خبر قبلی
سد مشمپا ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست