1. اجتماعی
  2. مسیح اله معصومی سکان سازمان‌های شهرداری را به دست گرفت!

کد خبر: 3253

مسیح اله معصومی سکان سازمان‌های شهرداری را به دست گرفت!

 

مسیح اله معصومی سکان سازمان‌های شهرداری را به دست گرفت!

 

 

 

 

شهرداری زنجان طی سال‌های گذشته علاوه بر حاشیه‌های پررنگ از متن در انجام وظایف خود، رفتار حاشیه‌ای اداری، انتصابات و برخی تسویه حساب‌های شخصی و گروهی نیز داشته که ظاهرا این قصه سر دراز داشته و قرار نیست نقطه پایانی داشته باشد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ انتصاب ۶ مشاور توسط مسیح‌اله معصومی، شهردار زنجان موجی از انتقاد را طی روزهای گذشته در فضای رسانه‌ای و عموم جامعه برانگیخت که این موج انتقادی را می‌توان از ابعاد مختلف تحلیل و بررسی کرد.

بعد از استقرار دولت و تثبیت مدیریت کلان استان، زمان آغاز چینش تیم اجرایی بدنه دولت بود که برخی از انتصابات غیربومی موجب حساسیت‌هایی شد و در این مقطع مهم زمانی وقتی شهردار زنجان ۶ مشاور غیربومی برای یک شهر با جمعیت زیر ۵۰۰ هزار نفر! برای سازمان‌های زیرمجموع خود آورد، عملا موج حساسیت‌ها به ورود افراد غیربومی با این حجم به زنجان برانگیخته و شعله‌ور شد!

حساسیت‌های انتصابی در شهرداری زنجان، دقیقا از زمانی آغاز شد که حبیب ملائی‌یگانه به این نقطه رسید که در کسوت شهرداری زنجان جایی ندارد و در روزهای پایانی حضورش با توجه به ابلاغ چارت جدید، شرایط را برای برخی تغییرات مناسب دید، تا این تغییرات به نوعی دهن کجی به برخی از اعضای شورای شهر زنجان برای رویکرد تقابلی با خود نیز باشد!

بعد از انتصابات حاشیه‌دار در آن برهه زمانی، استقرار شورای پنجم و آغاز پروسه انتخاب شهردار منتخب روزهای پرالتهاب و پرحاشیه در شهر زنجان بود که موجب شد، روزهای مهمی از زندگی شهروندان زنجانی به جای پرداخت به مسائل توسعه‌ای شهر، به مسائل شخصی و گروهی صرف و هزینه شود.

بعد از انتخاب شهردار منتخب، این حاشیه‌ها ادامه داشت و بسیاری از شهروندان از حضور یک شهردار غیربومی گلایه‌مند بودند. بعد از اینکه مسیح اله معصومی بر مسند شهرداری زنجان نشست و کمی فضا آرام شد، برخی تغییرات در بدنه شهرداری باز هم موجب شد، موجی از گلایه در بین عموم جامعه ایجاد شود که این موج هرچند طی روزهای فعلی کمی به ساحل آرامش رسیده، اما هر لحظه احتمال شعله ور شدن آن باز هم وجود دارد.

اما مسیح اله معصومی، چه انتصاباتی با چه اهدافی داشت و مسیر پیش رو به کدام سمت می‌رود؟ پاسخ به این سوالات هرچند ساده نیست، اما بسیار پیچیده هم نبوده و البته برای داشتن هر خروجی باید کمی نیز صبور بود.

در ترکیب فعلی شورای اسلامی شهر زنجان، یک اکثریت و یک اقلیت وجود دارد، این اقلیت دارای ترکیب سه نفره با رویکرد اصولگرایی هستند که امروز نقشی در تصمیمات کلان نظارتی و اجرایی در مجموعه مدیریت شهری ندارند و تا به امروز نیز ترجیه دادند در اظهارنظرهای رسمی شهروندان زنجانی را به بردباری توصیه کنند.

مسیح اله معصومی مشاوران خود را در هیئت مدیره سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، سازمان بهشت زهرا، حمل و نقل و ترافیک، فاوا، بازیافت، فضای سبز و سازمان عمران،، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریری و اقتصادی و یک مشاور نیز به عنوان مشاور عالی انتخاب و قرار داده است. چند نفر از مشاوران به طور همزمان در چند سازمان حضور دارند.

شهردار زنجان با این اقدام عملا افراد معتمد و نزدیک خود را در سازمان ها قرار داده تا رویکردها و خط مشی اعلامی وی را به طور مستقیم و بدون دخالت افراد دیگر پیگیری و انجام دهند تا سیطره کامل بر فعالیت این بخش ها در اختیار شخص خود باشد.

یکی از انتصابات جالب وی نیز، تصدی حوزه شهردار بود که برای نخستین بار در تاریخ شهرداری زنجان انجام شد. این انتصاب رنگ و بوی ناسیونالیستی داشت و یک کارمند سبزواری در بدنه شهرداری زنجان که از قضا عملکرد ناموفقی نیز در پست های مدیریتی قبلی داشته به عنوان حوزه شهردار انتخاب شده است!

شهردار زنجان به برخی از مدیران شهرداری حکم جدید مدیریتی ابلاغ کرده، اما برخی نیز هنوز بر سر دوراهی ماندن و رفتن هستند که روزهای آتی تکلیف این افراد را بهتر مشخص خواهد کرد. باید دید نفرات منتخب برای خداحافظی از پست های مدیریتی کدام ها خواهند بود.

اتوبوس خدمت و راه اندازی کانالی برای ارسال نظرات و انتقادات شهروندان، دو ایده و تفکر شهردار زنجان در روزهای ابتدایی حضورش در ساختمان آزادی بود که این دو رویکرد نیز در بین کارشناسان زنجانی با انتقاداتی همراه بود. طرح هایی که مشاوران وی دادند اما این روزها شاهد شکست آن هستیم، هرچند اسرار بر دوشیفته کردن آن برای منتقدان مشخص نیست!

شاید عنوان شود چرا نام شکست بر این طرح ها گذاشته می شود. پرداختن مفصل به این دو موضوع مجال مناسبی می خواهد اما اتوبوس خدمت که عملا با میزان ضعیف استقبال و رویکرد و اهداف آن طرحی شکست خورده محسوب می شود و راه ارتباطی از طریق کانال نیز عملا متوقف شد!

مسیح اله معصومی طی روزهای گذشته اظهاراتی در رسانه ها داشته که برخی قابل توجه بوده است. وی گفته مسئولیت تمامی انتصابات را بر عهده می گیرد، باید گفت این مسئولیت که موضوع طبیعی و قابل تاکیدی نیست، چرا که هر انتصابی اختیار شهردار و مسئولیت عملکرد مدیران با وی بوده و در نهایت خروجی عملکرد شهرداری در ارائه خدمت به شهر و شهروندان ملاک عمل نهایی خواهد بود.

سال ۹۶، برای زنجان یک قربانی در سال های دهه ۹۰ بود، چرا که مدیریت شهری زنجان عملا در انفعال بود و تمرکز مسئولان آن بر مسائل اداری و حاشیه ای بود، اما سال آتی برای مسیح اله معصومی سال آزمون دشوار خواهد بود و هیچ عذر و بهانه ای برای شهروندان در جهت رویکرد توسعه ای شهر زنجان پذیرفته شده نخواهد بود.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چالش آینده، چالش آب است
خبر قبلی
صورت‌های مالی بانک‌ها ،دستکاری شده است!
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست