1. اجتماعی
  2. مشارکت مردمی عامل مهم در پیشگری از آسیب های اجتماعی است

کد خبر: 1592

مشارکت مردمی عامل مهم در پیشگری از آسیب های اجتماعی است

مشارکت مردمی عامل مهم در پیشگری از آسیب های اجتماعی است

تعریف ظرفیت مناسب برای بهزیستی در قانون برنامه ششم

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه حل مشکلات جامعه بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست، گفت: استفاده از ظرفیت جامعه و مشارکت مردمی عامل مهم در پیشبرد اهداف سازمان در تمامی حوزه‌ها خصوصاً بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان خدابنده، محمد محمدی ،ضمن تشریح فعالیتهای بهزیستی در جمع نمازگزاران با اشاره به اینکه هزینه های آموزش و پیشگیری کمتر از درمان است گفت :در سال ۹۵ تعداد ۴۷۰ هزار نفر با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آموزش های لازم در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مهارت های زندگی را آموختند.
وی با اشاره به علل ایجاد معلولیت گفت: نیمی از بروز معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی و نیمی دیگر تصادفات جاده ای است و ۵۰ درصد مربوط به عوامل ژنتیکی  که با انجام آزمایشات لازم و همچنین مشاوره های قبل از ازدواج می توان از آن پیشگیری نمود.
محمدی گفت:در سال ۹۵ تعداد ۸۵ درصد کودکان در سطح استان از نظر شنوایی مورد معاینه قرار گرفتند که از این تعداد ۲۲ مورد دارای مشکل شنوایی بودند که بصورت رایگان با کاشت حلزون در داخل گوش مداوا شدند.
این مقام مسئول از برون سپاری ارائه خدمات بهزیستی به بخش خصوصی خبر داد و گفت : طبق اصل ۴۴ قانون اساسی باید وظایف سازمانها به حیطه نظارت تقلیل پیدا کند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد : یکی از شایع ترین علت نابینایی ، تنبلی چشم است که با آزمایش ساده قابل تشخیص بوده و به دنبال آن درمان های لازم نیز انجام می شود و در این راستا همه ساله در طرح پیشگیری از تنبلی چشم ، کودکان ۳ تا ۶ ساله مورد سنجش بینایی قرار می گیرند و سال گذشته نیز ۱۶ هزار و ۱۶۲ کودک مورد معاینه بینایی سنجی قرار گرفتند.
وی همچنین در حوزه مسکن گفت:از تعداد ۲۰۰۰ مسکن پیش بینی شده جهت ساخت برای جامعه هدف، تعداد ۱۷۵۰ مسکن ساخته و تحویل داده شده است و مابقی در دست اقدام است.
وی در پایان روند رو به رشد سالمندی در جامعه را یادآور شد و افزود:در این خصوی برنامه های آموزشی شیوه صحیح زندگی در سالمندی پیش بینی شده که از جمله این برنامه ها افتتاح بنیاد فرزانگان در شهرستان خدابنده خواهد بود.
گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تولید ۶۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در زنجان
خبر قبلی
اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان زنجان انتخاب شدند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست