مطلوبیت ۹۴درصد از منابع آبی استان از نظر آلودگی میکروبی

مطلوبیت ۹۴درصد از منابع آبی استان از نظر آلودگی میکروبی

 

 

 

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: از یک هزار و ۸۵۵ آزمون سنجش آلودگی های میکروبی استان در سه ماه گذشته ۹۴.۲۵ درصد از منابع آب استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آبفار استان زنجان، رضا کابلی با اشاره به ۷۸ هزار و ۸۰۰ مورد کلرسنجی در سه ماهه ابتدای سال، اظهار کرد: طی آزمایش‌های کلرسنجی که در سه ماه ابتدای سال صورت گرفت ۹۵ درصد از منابع آبی استان در شرایط مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: در همین مدت ۳ هزار و ۳۶۵ مورد آزمایش فیزیکوشیمیایی نیز توسط کارشناسان شرکت آبفار استان انجام گرفته که بر اساس نتایج آزمایشات ۶۹/۹۴ درصد منابع آبی استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد. همچنین طی همین مدت ۱۶۴ مورد کدورت سنجی نیز انجام شده است.

کابلی تامین آب شرب بهداشتی را مهترین وظیفه و خط قرمز شرکت دانست و خاطر نشان کرد: پایش و کنترل بهداشت آب جزء وظایف ذاتی شرکت است و این هدف از طریق پایش و کنترل مستمر آب شرب در سه نقطه محل تامین آب، مخازن ذخیره و شبکه توزیع و نیز اطمینان از حذف عوامل بیماریزا از طریق گند‌زدایی میسر می‌شود.

مدیر عامل آبفار استان با اشاره به روند انجام آزمون‌های دوره‌ای با تواتر مشخص در نقاط مختلف استان گفت: طبق دستورالعمل‌های مصوب شرکت مهندسی آب و فاضلاب باید روزانه دو نوبت کلرسنجی از شبکه توزیع، ماهی یک‌بار نمونه برداری میکروبی و سالی دو بار نمونه برداری فیزیکو شیمیایی از محل تامین آب، مخازن ذخیره و شبکه توزیع و دو سال یک‌بار نمونه برداری فلزات سنگین ، سموم و مواد آلی صورت ‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورت عدم تطابق در زمینه میکروبی بلافاصله هماهنگی‌های لازم با شهرستان مربوطه جهت بررسی روند گندزدایی آب، افزایش میزان کلر باقی مانده و شستشوی مخزن ذخیره و شبکه توزیع انجام شده و سپس نمونه‌برداری مجدد جهت اطمینان از سلامت آب مصرفی صورت می‌گیرد. درآزمون فیزیوشیمیایی نیز در صورت عدم همخوانی و یا عدم مطلوبیت طعم آب مانند(شوری و تلخی آب) و مشکلات دیگری که مصرف آن باعث ایجاد مشکلات سلامتی می‌شود، در این صورت با ایجاد راهکار‌هایی مانند تعویض محل تامین آب، افزودن منبع تامین آب با کیفیت بهتر و یا نصب دستگاه تصفیه آب می‌توان نسبت به رفع مشکل اقدام کرد.

کابلی تعداد آزمایشگاه‌های در سطح استان را ۶ مورد عنوان کرد و گفت: در شهرستان های ابهر، خدابنده، طارم، ایجرود، ماهنشان و ستاد آزمایشگاه فیزیکو شیمیایی و میکروبی دایر است.

این مقام مسئول حفظ کیفیت آب شرب، رفع نواقص و ارتقا شاخص های کیفی آب و نیز پایش کامل کیفیت میکروبی و فیزیکو‌شیمیایی آب را جزو برنامه های کوتاه مدت شرکت عنوان کرد و افزود: جایگزینی سامانه‌های گند‌زدایی گازی نزدیک به مناطق مسکونی با انواع دیگر سامانه‌های گندزدایی از جمله محلولی و یا الکترولیز نمک طعام، نصب آنالیزهای آنلاین پایش کیفیت آب و میزان گندزدایی در مجتمع های آبرسانی و روستاهای پرجمعیت، تکمیل و به روز‌رسانی آزمایشگاه‌های موجود در سطح استان جزو برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
تحلیل اثر دلار بر کسب و کارها
خبر قبلی
چالش‌های موجود در کشور ناشی از چالش در حوزه مدیریت است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست