1. اخبار شهرستان
  2. معابر مرکزی شهر زنجان به پارکینگ تبدیل شده است

کد خبر: 7647

معابر مرکزی شهر زنجان به پارکینگ تبدیل شده است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: متاسفانه معابر مرکزی زنجان به همان اندازه که نقش عبوری دارند، نقش پارکینگ را نیز ایفا می کنند.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ حمیدرضا حمیدی با بیان این مطلب، اظهار کرد: محاسبات نشان می دهد،حدود ۲۲ کیلومتر ‘با عرض ۲ متر’ از معابر بافت قدیم شهر زنجان تحت عنوان پارکینگ حاشیه ای خیابان برای پارک اتومبیل استفاده می شود.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: موضوع تاسف بار این است که این فضا که میلیاردها تومان ارزش دارد، در اختیار همه شهروندان نیست بلکه این فضا در اغلب در خدمت صاحبان مغازه های واقع در بدنه خیابان اشغال شده است.
وی اضافه کرد: یعنی فضایی که متعلق به همه مردم باید باشد در عمل در اختیار عده ای خاص قرار گرفته است که در صورت آزاد سازی این فضا، برای حرکت خودروها اثرات مثبتی را به دنبال دارد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: پیشنهاد می شود، برای آزاد سازی این فضا و اختصاص آن برای حمل و نقل عمومی در قالب خطوط ویژه تاکسی و اتوبوس در نظر گرفته شود، که اگر اینگونه شود بهینه ترین استفاده از فضای یاد شده حاصل شده است.
وی اظهار داشت: سال های سال است مدیریت شهری در کشور ما مرتکب این اشتباه شده و باقی ماندن این وضعیت غیر منطقی و غیر عقلانی بوده و نباید اشتباهات گذشته ادامه پیدا کند.
این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: حذف پارکینگ حاشیه ای معابر مستلزم احداث پارکینگ های عمومی در نقاط مناسب است و محل های مناسب پارکینگ های عمومی نیز طبق اصول شهرسازی و ترافیک، حاشیه بافت مرکزی شهر مثل میدان ارتش، بلوار آزادی و مکان های مشابه است.
حمیدی خاطر نشان کرد: ورود سرمایه گذار برای احداث پارکینگ در نقاط یاد شده اثر بخشی بهتری دارد چرا که با پیاده سازی الگوی جدید حمل و نقل عمومی و ایجاد محدودیت برای ورود اتومبیل شخصی به داخل بافت مرکزی و حذف پارکینگ های حاشیه ای، پارکینگ های عمومی با بالاترین ظرفیت فعالیت خواهند کرد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پل سیدالشهداء یکی از بهترین و مهندسی‌ترین پل‌هاست
خبر قبلی
چهلمین سال انقلاب اسلامی و چالش “روابط‌عمومی” ادارات زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست