1. اخبار استان
  2. معدن انگوران زنجان مجوز گردشگری گرفت

کد خبر: 15835

معدن انگوران زنجان مجوز گردشگری گرفت

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان این مطلب گفت: هفته گذشته مجوز نخستین مجتمع گردشگری معدنی کشور در استان زنجان از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان صادر و در آینده نزدیک این مجتمع معدنی پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ خدایار کریم نژاد در جلسه کمیته گردشگری معدنی که با حضور مدیرعامل ایمپاسکو برگزار شد، با اشاره به شکل گیری کمیته گردشگری معدنی از سال ۹۶ در این شرکت، اظهار کرد: جاذبه های گردشگری مجتمع های معدنی پتاس خور و بیابانک، سرب نخلک، زغالسنگ البرز مرکزی و سرب و روی انگوران هر ماه در این کمیته پایش می شود و هدف از اجرای طرح گردشگری توسط ایمپاسکو در مناطق معدنی کمک به افزایش اشتغال بومیان منطقه و افزایش رونق اقتصادی آنهاست.

وی افزود: از جمله مواردی که جذابیت خاصی برای مردم دارد، مشاهده معادن روباز و زیرزمینی، روش‌های اکتشاف و استخراج آنها، تونل زیرزمینی، معدن تراورتن، ماشین‌آلات معدنی مورد استفاده برای استخراج معادن، مشاهده انواع کانی‌ها و سنگ‌ها به‌ویژه سنگ‌های قیمتی است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه گردشگری معدنی در معدن انگوران به عنوان بزرگترین معدن روباز سرب و روی خاورمیانه از طرف وزیر میراث فرهنگی نیز مورد استقبال قرار گرفته است، گفت: این معدن واحدهای اقامتی را در داخل این مجموعه برای اسکان تورهای گردشگر آماده کرده است.

وی  افزود: با توجه به بکر بودن کشور از لحاظ میراث طبیعی و پدیده‌های جذاب طبیعت زنده و غیرزنده، شناسایی و بها دادن به معادن به‌ واسطه داشتن پیشینه بسیار طولانی و تنوع معدنکاری فرصتی بسیار مناسب برای گردشگری در جهت اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی در کنار بهره‌برداری از معادن است.

گفتنی است فعالیت معدن سرب و روی انگوران به سال ۱۳۰۱ بر می گردد و این معدن در ۱۳۰ کیلومتری شهر زنجان قرار دارد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
قطار حذف شده زنجان-تهران مجددا راه اندازی شد
خبر قبلی
 اقتصادِ حکومتی‌تر
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست