معضل برق های غیرمجاز تلفات برخی روستاهای زنجان را به ۹۸ درصد رساند

معضل برق‌های غیرمجاز تلفات برخی روستاهای زنجان را به ۹۸ درصد رساند

 

 

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان به معضل برق های غیرمجاز روستایی اشاره کرد و گفت: معضل برق‌های غیرمجاز تلفات برخی روستاهای زنجان را به ۹۸ درصد رساند.

به گزارش “همدلی زنجان”؛ علیرضا علیزاده با بیان اینکه در پی نصب کنتورهای مرجع در روستاهای آلوده به انشعاب برق های غیرمجاز یا دستکاری لوازم اندازه گیری در حوزه امور برق غرب شهرستان زنجان میزان تلفات محاسبه شده ۹۸درصد ثبت شد، اظهار کرد: این درحالیست که کوچک‌ترین تلفات انرژی برق تاثیرات منفی ومخرب شدیدی برروی تاسیسات و شبکه های توزیع و کیفیت برق سایر مشترکین خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه کاهش تلفات، بالا بردن راندمان و بالا بردن بهره وری از دغدغه های اصلی صنعت  برق در سال‌های اخیر بوده است، افزود: امروز شاهد برنامه ریزی گسترده برای کاهش تلفات هستیم، تا گامی بلند برای عدم هدر رفت انرژی و سرمایه کشور برداریم. در همین رابطه بخش قابل ملاحظه ای از تلفات در بخش غیر فنی است ، یعنی حذف برق های غیرمجاز بیشترین تاثیر بر کاهش تلفات دارد که این شرکت با تقویت بخش بازرسی و تشکیل تیمهای ویژه بازرسی با شدت با انشعابات غیرمجاز مقابله خواهد نمود .

این مقام مسئول تاکید کرد: بر اساس قانون، برابر ماده ۶۶۰ قانون مجازات اسلامی” افرادی که بدون پرداخت حق انشعاب، مبادرت بــه استفاده ی غیر مجاز از آب و برق وگاز و تلفن و شبکه فاضلاب نمایند علاوه برجبران خسارت وارده بــه جزای نقدی معادل دو برابر خسارت وارده محکوم خواهند شد .

وی با بیان اینکه طبق بررسی های بعمل آمده در یکی از حوزه های ماموریت این شرکت ( برق غرب شهرستان زنجان) روند رو به رشد استفاده برخی روستاها از انشعاب برق های غیرمجاز، تلفات را به ۹۸درصد رسانده است، خاطرنشان کرد: مشکلات عدیده ای در حوزه بهره برداری، نگهداری شبکه و سبب بروز خسارت به تاسیسات و خاموشی های بی برنامه و همچنین کاهش کیفیت برق سایر مشترکین ایجاد کرده است، و لزوم همکاری و همراهی و تلاش ایثارگرانه و جهادی مردم ، مسئولین سیاسی ( فرمانداری و دهیاری ها )، انتظامی وقضایی، اصحاب رسانه و رادیو تلویزیون و مجموعه پرسنل امورهای اجرایی را می‌طلبد.

گفتنی است تلفات انرژی در کشورهای پیشرفته دنیا زیر۴ درصد ، در کشور ایران ۱۰.۵درصد(ده ممیزپنج صدم درصد) و در شرکت توزیع برق استان زنجان که به عنوان شرکت های پیشرو در زمینه کاهش تلفات محسوب می شود ۸.۱۷ درصد( هشت ممیز هفده صدم درصد) است .

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضرورت بهبود وضعیت مطالبه‌گری و تلاش بانوان در سطح جامعه
خبر قبلی
ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان زنجانی طی سال جاری انجام می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست