مفهوم کارآفرینی با توسعه در یک رابطه مستقیم قرار دارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با اشاره به اهمیت حوزه کارآفرینی در اقتصاد استان زنجان، گفت:  مفهوم کارآفرینی با توسعه در یک رابطه مستقیم قرار دارد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ غلامحسین جمیلی با بیان اینکه هرآنچه در اقتصاد رخ می دهد بخش عمده ناشی از فعالیت های کارآفرینی و رویدهای حاصل از آن بوده است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی مناسب برای کارآفرینی دستاوردهای مهم اقتصادی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دو دیدگاه متفاوت در حوزه کارآفرینی وجود دارد، افزود: در بخش نخست کارآفرینی با سرمایه پایین برای کسب و کار زودبازده تحت عنوان صنایع کوچک مطرح است و در بخش دوم کسب و کارهای مبتنی بر خلاقیت و ایده ها و ابدعات جدید و خلاقانه است که دامنه تاثیرگذاری و ارزش افزوده آن بالا است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه سمت و سوی کارآفرینی امروز غالبا مبتنی بر بخش دوم است و فعالیت ها مبتنی بر ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر وضعیت موجود مطابق با ظرفیت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مورد تمرکز قرار دارد. کارهای بزرگ و موضوعات مشابه بر اساس توانمندی برخی افراد شاخص اتفاق افتاده است. کارآفرینی های نسبتا موثر توسط افرادخاص پایه گذاری شده است.

وی با بیان اینکه در اتاق بازرگانی استان زنجان دو هدف برای کارآفرینی پایه‌گذاری شده است، اظهار کرد: اقدام نخست استعدادیابی، شناسایی افراد توانمند و اتخاذ رویکرد توانمندسازی برای افراد مستعد بوده و در کنار آن اقداماتی بوده که برای بدنه اتاق بازرگانی در حوزه کارشناسی صورت گرفته است. این اقدام برای تقویت راهنمایی کارآفرینان صورت گرفته است.

جمیلی از راه اندازی مرکز رشد تجاری در اتاق بازرگانی استان گفت و تاکید کرد: راه اندازی این مرکز در حوزه تجارت خارجی موجب تقویت و رونق از تجارت خارجی استان می شود و متناسب با آن شاهد ارائه ایده ها و برنامه های خلاقانه بوده ایم. همچنین صندوق غیرانتفاعی پژوهشی برای برخی کارهای خلاقانه کارآفرینی شکل گرفته است. با این صندوق می شود برخی از مشکلات را مالی را حمایت کرد و وابستگی به شبکه بانکی برا تامین منابع مالی را کاهش و قطع کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مفهوم کارآفرینی با توسعه در یک رابطه مستقیم قرار دارد، به چالش های پیش روی کارآفرینی در استان اشاره کرد و یادآور شد: مسیر مشخص و باثباتی برای توسعه استان در این راستا ترسیم نشده است. در چهار سال اول دولت آقای روحانی و زمان استاندار وقت، استراتژی برای توسعه تمام بخش ها تدوین شد. این استراتژی چشم اندازی را از وضعیت آینده و مسیر آینده مورد انتظار استان ترسیم می کرد که تمام توان اجرایی استان در جهت رسیدن به آن بسیج شوند. همه در مسیر پیش تعیین شده گام بر می داشتند. این برنامه کنار کذاشته شد و کارهای پراکنده مورد اقدام صورت گرفت که خیلی ها شاید مطالعه نشده بوده و سنخیت لازم با ظرفیت های استان را ندارند. در واقع مشکل نخست عدم تطبیق فعالیت ها با برنامه مدون از پیش تعیین شده بوده است.

وی مشکل دوم ناشی از فضای اقتصاد کشور را عدم ثبات و رویه های موجود کشور دانست و گفت: تغییر مکرر رویه ها و قوانین به فعالیت اقتصادی و کارآفرینی لطمه می زند.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
چهار روز کاری با استاندار جدید زنجان
خبر قبلی
اقتصاد ایران فرو نمی پاشد، کوچک می شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست