1. اخبار استان
  2. موارد کودک آزاری را با خط ۱۲۳ بهزیستی در میان بگذارید

کد خبر: 24016

موارد کودک آزاری را با خط ۱۲۳ بهزیستی در میان بگذارید

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از فعالیت اورژانس اجتماعی در ۵ شهرستان خبر داد وگفت: همشهریان، والدین، مربیان و معلمین مدارس نسبت به کودک آزاری حساس بوده و در صورت مشاهده با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی قابل تماس در سطح استان ارتباط حاصل نمایند.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ محمد محمدی به مناسبت روز جهانی سورفتار با کودکان، اظهار کرد: کودک آزاری عبارت است از  استفاده عمدی از قدرت، زور، تهدید یا نیروی جسمانی علیه کودک  که به سلامتی، حیات و رشد و عزت نفس کودک لطمه زند یا احتمال ایجاد صدمات بعدی را افزایش دهد.

وی افزود: کودک آزاری رفتاری است که از طرف بزرگسالان و گاه همسالان نسبت به کودکان انجام می شود و به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می رساند.

وی علاوه بر کودک آزاری جسمی و جنسی دیگر مصادیق کودک آزاری را  مهم و قابل توجه والدین عنوان نمود و خاطر نشان کرد: کودک آزاری روانی الگویی از مراقبت و پرورش کودک است که در آن والدین یا مراقبین محیط عاطفی مناسب برای رشد و تکامل کودک را فراهم نمی آورند و اقداماتی مثل محدود کردن بیش از حد فعالیت های کودک، دست کم گرفتن، تحقیر کردن، سپر بلا نمودن، تهدید کردن، ارعاب نمودن، تبعیض، تمسخر و هرگونه رفتار خشونت آمیز غیر فیزیکی دیگر از انواع این سوء رفتار هستند.

وی با اشاره به اینکه غفلت نوعی کوتاهی مراقبین در فراهم نمودن نیازهای اساسی فیزیکی، روانی و عاطفی است که موجب صدمات روحی شدید کودک می شود، افزود: این موارد از آن جهت آزار شمرده می شود که سبب اضطراب، فشار روانی، خستگی محرومیت از خواب و استراحت کافی و درنتیجه کاهش سلامت جسمی و روانی کودکان می شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان  تاکید کرد: تامین نیازهای عاطفی، تغذیه، تحصیل، تربیت و درمان را از مهمترین نیازهای کودک عنوان کرد که باید توسط والدین برای حمایت از کودکان انجام دهند.
وی اضافه کرد: کودکانی که در معرض سوء رفتار از سوی والدین قرار داشته و افرادی که از کودک آزاری اطلاع دارند می توانند با گرفتن شماره (۱۲۳) به اورژانس اجتماعی بهزیستی اطلاع دهند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان؛ راهکار افزایش اشتغال در زنجان
خبر قبلی
کیفیت ساخت و ساز مسکن نباید فدای سرعت و کمیت شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست