1. اخبار استان
  2. میزان شیوع سرطان معده در استان زنجان ۲۲.۹ درصد است

کد خبر: 3314

میزان شیوع سرطان معده در استان زنجان ۲۲.۹ درصد است

 

 

میزان شیوع سرطان معده در استان زنجان ۲۲.۹ درصد است

غربالگری سرطان های شایع در استان زنجان رایگان انجام می‌شود

 

 

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مطابق مطالعات انجام شده در سال ۹۳ میزان شیوع سرطان در کشور ۲۱.۸ درصد بوده است، گفت: این میزان در استان زنجان ۲۲.۹ درصد و بالاتر از میانگین کشور ثبت شده است.

 

 

به گزارش همدلی‌زنجان؛ محمدرضا صائینی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه غربالگری سرطان های شایع در استان زنجان به صورت رایگان در مراکز درمانی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در نظام نوین بیماری های غیرواگیر سه سرطان شایع مورد کنترل قرار گرفته که این سرطان ها شامل سرطان پسته، دهانه رحم و روده بزرگ بوده است.

وی مصرف غذای داغ را یکی از عوامل مهم بروز سرطان معده برشمرد و افزود: عوامل زیادی در بروز انواع سرطان نقش دارندکه در بروز سرطان معده مصرف بالای نمک و غذای و چایی داغ از عوامل مهم محسوب می شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه از شهرندان زنجانی خواست به تغذیه سالم اهمیت دهند و تاکید کرد: مصرف غذای کبابی سرطان زا بوده و یکی از عوامل مهم بروز سرطان استفاده زیاد از لوازم آرایشی و به ویژه لوازم غیراستاندارد و بی کیفیت است.

وی به نتایج مناسب و قابل توجه در غربالگری سرطان های شایع در استان اشاره و خاطرنشان کرد: در بررسی سرطان پستان ۱۳۶ هزار و ۷۲۶ نفر غربالگری شدند که ۵۸.۳ درصد جمعیت استان را شامل می شود و ۱۵ مورد در مراحل اولیه بروز سرطان پستان شناسایی شدند.

صائینی به نتایج سرطان رحم اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۱۰ هزار نفر غربالگری در این بخش صورت گرفت که شامل بیش از ۵۳ درصد جامعه هدف بود و چهار مورد سرطان دهانه رحم شناسایی شدند، همچنین در سرطان روده بزرگ نیز ۱۱ مورد شناسایی سرطان صورت گرفته و ۲۰ مورد نیز در مراحل ابتدایی تشخیص و تحت درمان قرار گرفتند.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مردمی بودن، مهم ترین ویژگی انقلاب اسلامی ایران است
خبر قبلی
بارش پراکنده برف در محورهای مواصلاتی استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست