نبود مدیریت یکپارچه مهم‌ترین چالش پیش روی دولت الکترونیک

 

نبود مدیریت یکپارچه مهم‌ترین چالش پیش روی دولت الکترونیک

بخش خصوصی باید محور اقدامات توسعه‌ای باشد

 

 

 

 

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجانبه چالش های پیش روی تحقق دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: نبود مدیریت یکپارچه مهم‌ترین چالش پیش‌روی دولت الکترونیک است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، شهرام طهماسبی در نشست خبری پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ زنجان، با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه الکامپ در زنجان در راستای توسعه دولت الکترونیک تاثیر مثبتی دارد، اظهار کرد: بسیاری از ظرفیت های بخش الکترونیکی استان به صورت عملیاتی پیاده نشده که شناخت و بکارگیری مناسب آن مورد تاکید است.

وی از ارزیابی ۵۰ دستگاه استانی در راستای تحقق دولت الکترونیک خبر داد و افزود: از ۸۲۳ خدمتی که دستگاه‌های اجرایی استان ارائه می کنند ۶۳۷ عنوان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان به اهداف و رسالت های برنامه دولت الکترونیک در کشور و استان اشاره کرد و یادآور شد: به دلیل مشکلاتی که در ارائه خدمات دستگاه های دولتی به مردم وجود داشته، توسعه دولت الکترونیک و تحقق آن برای ارائه مناسب و با کیفیت خدمات به مردم در دستور کار بوده تا موجب جلب رضایت عمومی شود.

وی ارائه خدمات الکترونیک دستگاه های دولتی ایران به جامعه را در دنیا نامناسب ارزیابی کرد و گفت: مطابق با بررسی های صورت گرفته از بین ۱۳۹ کشور دنیا رتبه ایران در این حوزه ۹۲ بوده که متناسب با شرایط توسعه ای کشور نبوده و باید در این بخش وضعیت کشور بهبود یابد.

طهماسبی تحقق دولت الکترونیک را نیازمند تعریف یک مسیر مشخص، برنامه ها و اهداف اجرایی برشمرد و تاکید کرد: در مسیر حرکت برای تحقق دولت الکترونیک نیازمند تعریف پورتال های استانی، ملی و دستگاهی، ایجاد پنجره های واحد ارائه خدمات، تعریف استانداردهای ارتباطی، امنیت شبکه و اسناد و ضوابط مورد نیاز باید برنامه ریزی و مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان بر ضرورت ارتباط بین دستگاهی تاکید کرد و گفت: آموزش یکی از مسائل مهم در توسعه دولت الکترونیک بوده که دارای دو بخش آموزش به گیرندگان خدمات و آموزش به ارائه کنندگان خدمات باید توام با یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.

وی تحقق دولت الکترونیک را یک فرایند توصیف کرد و یادآور شد: متناسب با تغییر و توسعه تکنولوژی نیازهای مردم نیز توسعه و تغییر پیدا می کند و تحقق دولت الکترونیک به همین دلیل سیال و پویا بوده و باید مداوم به روزرسانی و پالایش شود.

طهماسبی به برخی چالش های تحقق دولت الکترونیک در استان اشاره و خاطرنشان کرد: برخی نارسایی ها و عدم به روزرسانی برنامه های منسجم سیستماتیک، نبود مدیریت یکپارچه، نبود متولی اصلی و عدم تعریف همکاران برای این متولی از جمله چالش های پیش رو محسوب می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه ارائه خدمات با استانداردهای لازم صورت نمی گیرد، افزود: بسیاری از کالاها و خدمات توسعه تولیدی-مصرفی جامعه بدون تعریف استاندارد لازم بوده و ارائه خدمات نیز این شرایط را دارد که به دلیل گستردگی اقدامات بوده و نظام تعریف شده نیز برای آن ایجاد نشده است.

وی بر ضرورت پیوند دولت الکترونیک به اقتصاد را تاکید کرد و گفت: برای تحقق اقتصادی شدن بخش آی تی باید رسانه‌های نقش خود را به خوبی ایفا کرده و ارائه این خدمات به سمت ایجاد ارزش افزوده اقتصادی و ایجاد اشتغال حرکت کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان بر ضرورت تقویت بخش خصوصی و محور بودن این بخش در اقدامات توسعه ای استان تاکید کرد و افزود: در حوزه آی تی نیز باید بخش خصوصی تقویت شود و دولت تنها باید نقش تسهیل گر و بهبود دهنده شرایط برای ورود بخش خصوصی باشد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
بازگشت ۲ باره طرح توسعه هتل بزرگ تا کمک به ستاد اربعین
خبر قبلی
بانک مسکن پرداخت تسهیلات بافت فرسوده استان را متوقف کرده است
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست