1. اخبار استان
  2. نتیجه بازار دستوری=مرغ در زنجان نایاب شد

کد خبر: 18014

همدلی زنجان گزارش می‌دهد؛

نتیجه بازار دستوری=مرغ در زنجان نایاب شد

با کاهش بی سابقه ارزش پول ملی و افزایش تحریم ها شرایط اقتصادی کشور در دو سال اخیر با تورم بسیار بالا مواجه شده است. در این بین یکی از موضوعات مهم تامین اقلام اساسی مردم مورد توجه مسئولان دولتی در استان بود اما رویکرد بازار دستوری موجب بروز چالش های دیگری شده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ در ماه های اخیر دولت برای کنترل قیمت در بازار تلاش کرده هرگونه افزایش قیمت را سرکوب کند، در استان زنجان نیز فتح اله حقیقی، استاندار زنجان تنها راهکاری که برای کنترل وضعیت موجود در دستور کار قرار دارد سرکوب قیمت ها و زبان تهدید با تولیدکنندگان بود. نمونه مصداقی آن تولیدکنندگان مرغ بودند که در یک سال اخیر به دلیل افزایش نهاده های دامی و هزینه های عمومی و جاری موافق تثبیت قیمت ها نبودند، اما با فشار سیاسی و امنیتی کردن فضای اقتصادی استان توسط مسئولان دولتی برای مدتی ناچار به گردن نهادن بر این تصمیمات شدند.

حال با گذشت ماه ها، این روزها مرغ گرم در بازار زنجان نایاب و یا به عبارتی واقعی تر اصلا وجود ندارد! مسئولان دولتی برای تنظیم بازار گوشت مرغ یخ زده را وارد بازار کرده اند. بازدیدهای میدانی همدلی زنجان در ظهر امروز این واقعیت را در بازار نشان داد.

اغلب مرغ فروشی های استان حالت نیمه تعطیل پیدا کرده اند، مرغ گرم در بازار وجود ندارد، در مرکز شهر تنها یک مرکز مرغ سبز با قیمت ۲۵ هزار تومان ارائه می کرد و مرغ یخ زده نیز در برخی از واحدها وجود داشت.

اصول اقتصادی می گوید قیمت هر جنسی متناسب با عرضه و تقاضا باید تعیین شود. این روزها عرضه در بازار وجود ندارد و دلیل مشخص آن نداشتن توجیه اقتصادی برای تولید کننده است. با فشار بر بخش تولید نمی توان موجب تنظیم بازار شد. اگر گرانی ها موجب شده قیمت های فعلی برای تولیدکننده توجیه نداشته باشد، بهتر است مسئولان یارانه هایی را برای تولیدکنندگان به صورت غیرمستقیم تعریف کنند.

حمایت از تولید به هر نحوی می تواند برای ایجاد آرامش در بازار کمک کند و مردم نیز دچار استرس روانی و تشویش جهت تامین اقلام مورد نیاز خود نشوند. این شرایط می تواند در روزهای آتی موجب بروز مشکلات دیگری شود.

فتح اله حقیقی، استاندار زنجان باید با تیم مدیریتی خود برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، نسخه اقتصادی تجویز کنند، تجویز نسخه های امنیتی کارساز نیست و نخواهد بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
۱۶ وقف جدید به ارزش ۴ میلیارد تومان در زنجان ثبت شد
خبر قبلی
مرکز لجستیک زیتون طارم در زنجان ایجاد می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست