نخستین آبگرمکن خورشیدی سال ۹۹ در یکی از روستاهای زنجان نصب شد

 رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اولین آبگرمکن های خورشیدی سال ۹۹ در روستای قوزیجا ) دام کشخون) نصب شد.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ مهدی آرمیون با اشاره به این که حفاظت و حمایت از عرصه‌ها و منابع طبیعی و خدادادی از برنامه های مهم این اداره کل است، اظهار کرد: امسال نیز در راستای حفظ و حراست از درختان جنگلی و جلوگیری از قطع بی رویه درختان توسط روستانشینان حاشیه جنگل ها ،  تهیه و نصب آبگرمکن های خورشیدی در برنامه کاری قرار گرفت.

وی افزود: اجرای طرح آبگرمکن‌های خورشیدی در استان از سال ۹۴ و در یک روستا به عنوان پایلوت انجام شد و با دریافت بازخورد‌های مثبت از اجرای این طرح اکنون سالانه و به صورت منظم این طرح در روستا‌های استان اجرا می‌شود.

آرمیون در ادامه با بیان این که روستاهای حاشیه جنگل ها که راه صعب العبور دارند و همچنین از نعمت گاز طبیعی محروم هستند در اولویت اجرای این طرح قرار گرفته اند گفت:اولین آبگرمکن های خورشیدی طی امسال نیز در روستای قوزیجا نصب شد.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: ۹ دستگاه آبگرمکن خورشیدی در پشت بام منزل ۹ خانوار دائمی این روستا نصب گردید.

وی اعلام کرد: برای تهیه این آبگرمکن ها حدود۵۰ میلیون تومان  از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و صیانت هزینه شده که روستانشینان فقط هزینه لوله کشی از آبگرمکن به آشپزخانه و حمام را پرداخت نمودند.

آرمیون، تأمین آب گرم رایگان ، حفاظت از بوته ها و پوشش گیاهی مراتع و در نتیجه افزایش تولیدات دامی و بالا رفتن درآمد حوضه نشینان و کاهش آمار قطع درختان توسط حوزه نشینان را از جمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
اشتغالزایی برای ۸۷۰ مددجوی بهزیستی در استان زنجان
خبر قبلی
۵۱ نفر به آمار مبتلایان کرونا در زنجان افزوده شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست