1. اجتماعی
  2. نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی برگزار می‌شود

کد خبر: 1190

نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی برگزار می‌شود

نخستین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی برگزار می‌شود

 

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همزمان با هفته حجاب و عفاف، اولین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی در زنجان برگزار می‌شود تا کسانی که به دنبال پوشش مناسب در جامعه هستند، بتوانند به الگوهای مناسب دسترسی داشته باشند.

به گزارش همدلی‌زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، ناصر مقدم برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی را در راستای پیگیری همین موضوع عنوان و اظهار کرد: این جشنواره فرصتی برای بخش خصوصی و همچنین علاقه‌مندان و خانواده‌ها است تا نیاز کسانی را که دنبال مد هستند ولی در تهیه لباس مناسب از بازار با مشکل مواجه‌اند، برطرف کند.

وی یکی دیگر از اهداف این جشنواره را حمایت از طراحان و تولیدکنندگان  پوشاک عنوان کرده و گفت: در این جشنواره به دنبال آن هستیم که بخش غیردولتی متولی کار شده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز امکانات و زمینه‌های لازم را برای اجرای بهتر آن فراهم کند.

این مقام مسئول این جشنواره را یک جشنواره استانی معرفی کرده و ادامه داد: فعلا جشنواره در سطح شهر زنجان برگزار می‌شود و طی سایر ماه‌های سال، می‌توان در شهرهای بزرگ استان نیز با اولویت حضور بخش خصوصی آن را برگزار کرد.

جعفر محمدی، معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد از سوی این اداره در چهار سال گذشته تاکید کرد: در همه این برنامه‌ها، با استقبال خوب مردم مواجه شدیم و این امر ما را دلگرم کرد ولی بحث مد و لباس از سوی مخاطبان آن خیلی جدی گرفته نمی‌شود.

وی ادامه داد: اهمیت این موضوع از سوی فعالان بخش خصوصی چندان درک نشده و این جلسه برای کمک به رفع این مشکل و اطلاع‌رسانی صحیح به جامعه هدف است. این موضوع بسیار مهم بوده و اگر کسانی که در این حوزه دغدغه‌مند هستند از برگزاری جشنواره مطلع شوند، استقبال و مشارکت مردم را نیز به دنبال خواهد داشت.

محمدی برگزاری جشنواره بدون داشتن نمایشگاه را یک مسئله ابتر عنوان کرده و گفت: اگر محل نمایشگاه در مرکز شهر انتخاب شود، با مشارکت مخاطب عام همراه شده و بهره‌مندی از توانمندی بخش مد ولباس استان توسط مردم عادی بیشتر خواهد شد و مخاطبان نیم نگاهی به تولید داخلی و نیز اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی نیز خواهد داشت.

مهدی عباسی، رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه در دو سال گذشته، دو نمایشگاه با عنوان خاتون در دانشگاه زنجان برگزار شده است، گفت: متاسفانه برخی از مسائل در کشور ما تبدیل به تابو شده  و اگر کسی قصد ورود به آن داشته باشد، تصور عموم چنین است قرار بر طرح مسائلی است که با فرهنگ ایرانی و اسلامی تطبیق ندارد.

وی از استقبال دانشجویان از دو نمایشگاه گذشته خبر داد و افزود: این استقبال نشان از علاقه‌مندی مخاطب به موضوع مد و لباس بوده و واحد هنر جهاددانشگاهی زنجان نیز یک کار پژوهشی در این خصوص انجام داده است.

وی فضای نمایشگاهی ساختمان جهاددانشگاهی در میدان شورا را برای برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی پیشنهاد داد که اعضای دیگر جلسه نیز محل کارخانه کبریت را با توجه به نزدیکی به مرکز شهر پیشنهاد کردند و تصمیم‌گیری در خصوص آن به جلسه آتی موکول شد.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
برخی کالاهای واحدهای تولیدی ابهر خارح از استان صادر می‌شود
خبر قبلی
۵۰۰ دانشجو تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست