1. اجتماعی
  2. نخستین جلسه برای برخورد با واحدهای معدنی برگزار شده است

کد خبر: 2171

نخستین جلسه برای برخورد با واحدهای معدنی برگزار شده است

 

نخستین جلسه برای برخورد با واحدهای معدنی برگزار شده است

ضرورت توجه نهادهای فرهنگی به آسیب‌های اجتماعی در ایام محرم

 

 

 

معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان با اشاره به سخنان طرح شده در خصوص برخورد با برخی واحدهای صنعتی-معدنی استان، گفت: نخستین جلسه برای برخورد با واحدهای معدنی برگزار شده است.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، سید بیوک موسوی در جلسه شورای ثبت احوال استان، با بیان اینکه اظهارات مربوط به برخی از واحدهای صنعتی و معدنی اقدام تبلیغی نبوده است، اظهار کرد: طرح موضوعات حاشیه‌ای و کم اهمیت موجب تحت شعاع قرار گرفتن موضوعات مهم می شود و در جلسات گذشته مضوعات مهمی طرح شده بود که طرح سخنان کم اهمیت موجب به حاشیه رفتن مسائل مهم توسعه ای استان می‌شود.

وی به گزارش ارائه شده توسط مدیریت ثبت احوال استان اشاره کرد و افزود: صدور کارت ملی هوشمند و تغییر شناسنامه در استان کم‌تر تبلیغ شده و در پایان سال ۹۶ اقدامات تبلیغی بیشتر انجام شود و ظرفیت اداره کل برای کثرت مراجعین مورد سنجش قرار گیرد.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان با اشاره به وضعیت ساختمان اداری ثبت احوال که در حال ساخت است، تاکید کرد: پروژه های نیمه تمام عمرانی یکی از معضلات مهم استان زنجان محسوب می شود و در خصوص ساختمان نیمه کار ثبت احوال در شهر زنجان باید پیگیری جدی انجام شود و اقدامات لازم برای تعیین تکلیف و اتمام آن انجام شود.

 

وی با بیان اینکه نیمه تمام بودن برخی پروژه های عمرانی به دلیل اینکه در مقابل دیدگان مردم هستند مناسب نیست، افزود: این شرایط موجب ایجاد اثرات منفی در ذهنیت مردم شهر شده و پروژه ای که در سال ۹۰ آغاز شده و بعد از ۶ سال هنوز با اما و اگر همراه است، زیبنده مردم و مسئولان استان نیست.

موسوی به ساختمان رها شده مقابل فرمانداری زنجان و همچنین ساختمان مدیریت بحران استان اشاره کرد و گفت: باید توجه جدی و پیگیری لازم برای برطرف شدن مشکلات این پروژه ها انجام شود که حوزه معاونت عمرانی استانداری زنجان نیز در این خصوص پیگیری لازم را انجام می دهد.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه اقدامات ثبت احوال با ارائه داده‌های آماری این بخش موجب ارائه وضعیت و فضای جامعه می شود، افزود: این داده‌ها برای برنامه ‌یزی کارشناسان مورد استفاده قرار می‌گیرد و از جهات مختلفمی تواند برای انجام برنامه ریزی صحیح جهت کاهش مشکلات مورد استفاده باشد.

وی خواستار تلاش و همراهی تمامی دستگاه های فرهنگی در خصوص آسیب های اجتماعی در جامعه شد و تاکید کرد: در خصوص مشکلات مربوط به ازدواج و طلاق باید تمامی دستگاه‌های فرهنگی اهتمام جدی داشته و تلاش لازم را انجام دهند.

موسوی بابیان اینکه بعضا احساس می‌شود که کم کاری زیادی در حوزه مسائل فرهنگی می‌شود، خاطرنشان کرد: این سخن به معنی مصداقی برای یک دستگاه فرهنگی و اجرایی نیست و باید متولیان فرهنگی در خصوص مدارا و تحمل در خانواده ها بیشتر وارد شده و اقدامات فرهنگی لازم را انجام دهند.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان خواستار توجه جدی و پرداخت به موضوع تحمل و مدارا در بین خانواده ها شد و تاکید کرد: خطیبان، سخن‌وران و مراکز معنوی توجه بیشتری با این مسائل کرده و بیشتر به آن بپردازند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که تمسک به اهل بیت دارد باید نحوه زندگی و آداب و معاشرت آن و مهارت های زندگی افراد تشابهاتی به زندگی ائمه اطهار داشته باشد، افزود: دستگاه های فرهنگی باید ریشه یابی درستی از مسائل فرهنگی جامعه داشته باشد و در حوزه مشاوره ای تلاش بیشتری صورت گیرد که مجموع اقدامت فرهنگی و تاثیرات آن در اطلاعات و آمار ارائه شده مشخص شود.

موسوی بر ضرورت مصون سازی جامعه از آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: مشکلات آسیب های اجتماعی همچون طلاق در جامعه دارای آثار زیان باری بوده و سال ها اثر آن در جامعه مشخص بوده که در این راستا متولیان فرهنگی باید برنامه ریزی کارآمدی داشته باشند.

معاون سیاسی-امنیتی استاندار زنجان بر ضرورت رویکرد فرهنگی دستگاه‌های فرهنگی و متولیان معنوی جامعه در ایام محرم برای خانواده‌ها تاکید و اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن ایام محرم نقش هیئت های مذهبی، سخنرانان و خطیبان در این ایام برای اقدامات فرهنگی حوزه آسیب های اجتماعی همچون طلاق و ازدواج بسیار موثر بوده و ضرورت توجه جدی به آن احساس می‌شود.

وی در خصوص معضل تک فرزندی در جامعه و برگزاری همایشی در این خصوص نیز تاکید کرد: با چند همایش نمی توان در خصوص معضل تک فرزندی در جامعه ورود کرد و باید فراگیری بیشتری در برنامه‌های اجرایی نهادهای فرهنگی دیده شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جمعیت شهری استان زنجان ۶۷.۳ درصد است
خبر قبلی
حکم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تمدید شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست