نخستین محموله تجهیزات خارجی طرح پتروشیمی زنجان تخلیه شد

مدیر عامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان با بیان اینکه با تخلیه سومین نِگله از نخستین محموله تجهیزات وارداتی از آلمان، گام مهم دیگری در احیای طرح پتروشیمی زنجان برداشته شد، گفت: نگله اول، نوزدهم دی‌ماه گذشته، دومین نگله هفدهم بهمن‌ماه و آخرین نگله در تاریخ ۲۵ بهمن¬ماه سال جاری به انبار پتروشیمی زنجان وارد شد.
به گزارش “همدلی‌زنجان”؛  محمدرضا مدیری مجموع وزن این نگله‌ها را بیش از ۱۶۵ تن اعلام و اظهار کرد: این نگله‌ها همزمان در بندرعباس از کشتی تخلیه شدند ولی تفاوت در ابعاد و وزن این نگله‌ها، حمل آن‌ها را به محل کارخانه با تجهیزات باربری، سرعت‌ و زمان‌های مختلف ناگزیر کرد.
وی با اعلام این‌که «برای ساخت این دستگاه‌ها و قطعات باقی مانده، تاکنون در مجموع چهارده میلیون یورو به شرکت زیمنس آلمان پرداخت شده»، گفت: مبلغ ۴.۱ میلیون یورو به عنوان پیش‌پرداخت در سال ۱۳۸۸ پرداخت شده بود ولی به دلیل عدم تامین منابع مالی و همچنین تحریم‌های وقت، با وجود اتمام ساخت دستگاه‌ها توسط شرکت زیمنس، امکان تسویه فراهم نشده بود که با تغییر در ترکیب سهام‌داری و مدیریت شرکت، مذاکرات جدیدی با طرف آلمانی صورت گرفت تا قرارداد بازنویسی و احیا شود و نهایتاً با گشایش نخستین اعتبار اسنادی در آبان ماه، تجهیزات بلافاصله به مقصد ایران بارگیری شد.
مدیری گفت: بر اساس مجوز دریافتی از وزارت صنعت، معدن و تجارت، کمتر از ۵۰ درصد منابع سرمایه¬گذاری طرح، صرف سفارش ساخت و خرید تجهیزات از خارج از کشور خواهد شد.
شایان ذکر است از پاییز سال ۹۳ و پس از خروج دولت از سهام‌داری پتروشیمی زنجان، طی دو مرحله و از محل آورده سهام‌داران، سرمایه ثبتی شرکت با بیش از شش برابر افزایش به ۳۵۰ میلیارد تومان رسیده است. آبان‌ماه گذشته نیز نخستین گشایش اعتبار اسنادی به مبلغ ۱۵۷ میلیون یورو (مرکب از ۱۲۵ میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک ملی و ۳۲ میلیون یورو تامین‌شده توسط سهام‌داران) صورت پذیرفت و مشکل تامین منابع ارزی به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه ۶۰۰ میلیون یورویی مرتفع شد.
شرکت صنایع پتروشیمی زنجان دو ماه قبل نیز برای به حداقل رساندن اثرات منفی تحریم‌ها نام خود را بدون تغییر در ماموریت‌های شرکت به «شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان» تغییر داد.
.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
پیمانکار و مشاور را تسهیل کننده مسیر توسعه بدانیم
خبر قبلی
آرد مورد نیاز مردم استان زنجان باید پیش بینی و تامین شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست