نرخ بیکاری استان زنجان ۹.۷ درصد و کم‌تر از میانگین کشوری است

نرخ بیکاری استان زنجان ۹.۷ درصد و کم‌تر از میانگین کشوری است

سهم بخش خدمات در استان نیازمند رشد و توسعه

 

 

 

 

 

برخی شاخص‌های اقتصادی در اقتصاد هر کشور و استانی گویای وضعیت ساختاری و توسعه ای اقتصاد آن بوده و تامل در آن می‌تواند برای انجام اصلاحات و زمینه سازی رشد و توسعه موثر باشد.

 

به گزارش همدلی زنجان، شاخص‌های مهم اقتصادی همچون نرخ بیکاری، نرخ تورم و سهم اشتغال بخش‌های مختلف اقتصادی استان زنجان جزو شاخص‌ها مهم محسوب می‌شوند که ضرورت توجه به آن‌ها همواره ضروری بوده است.

 

در این نوشتار مطابق با آخرین اطلاعات رسمی اعلام شده به برخی شاخص های اقتصادی استان اشاره می شود. مهم ترین شاخص‌های اقتصادی استان زنجان در پایان سه ماهه دوم سال جاری شامل نرخ بیکاری، نرخ تورم شهری و سهم بخش‌های اقتصادی از اشتغال استان نشان می‌دهد که نرخ بیکاری کشور در سه ماهه نخست سال جاری ۱۲.۶ درصد و این میزان برای استان زنجان ۱۱.۱ درصد بوده است.

 

همچنین در سه ماهه دوم سال جاری نرخ بیکاری استان زنجان ۹.۷ درصد و در کشور ۱۱.۷ درصد ثبت شده است. نرخ مشارکت اقتصادی استان زنجان در سه ماهه نخست سال جاری ۴۰.۵ درصد و در کشور ۴۰.۶ درصد ثبت شده که این میزان در سه ماهه دوم سال برای استان ۴۵.۲ و برای کشور ۴۱ درصد بوده است.

 

نرخ تورم شهری در خرداد ۹۶ برای استان ۹.۶ درصد و برای کشور ۷.۴ درصد بوده و این میزان در شهریور ۹۶ برای استان ۸.۳ درصد و برای کشور ۷.۸ درصد بوده است.

 

سهم بخش‌های اقتصادی در اشتغال در سه ماهه دوم سال جاری نیز نشان می‌دهد که سهم بخش صنعت برای استان زنجان ۳۰.۸ درصد و برای کشور ۳۱.۴ درصد، بخش کشاورزی در استان ۳۶.۶ درصد، برای کشور ۱۹.۱ درصد، سهم بخش خدمات در اقتصاد استان زنجان ۳۲.۶ درصد و در اقتصاد کشور ۴۹.۵ درصد ثبت شده است.

 

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
صادرات بیش از ۱۰۰۰ تن کشمش از استان زنجان
خبر قبلی
تجهیزات بازی مهدهای کودک استان زنجان استاندارد می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست