1. یادداشتها
  2. یادداشت
  3. نقش موثر بانوان در تعلیم و تربیت

کد خبر: 10543

نقش موثر بانوان در تعلیم و تربیت

هدف اصلی آ.پ باید تربیت دانش اموزان و افراد جامعه برای بهتر زیستن باشد، راهبردهای ما باید با استفاده از خرد جمعی، مبتنی بر برنامه محوری، نگاه علمی و همه جانبه، و تغییر نگرش مثبت افراد به برنامه های در حال اجرا و تزریق اعتماد باشد.

یکی از موثرترین گروه‌های جامعه، جامعه زنان هستند، نقش‌آ‌‌فرینی بانوان به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم در پیروزی انقلاب تأثیرگذار بوده است. بیشترین جمعیت کارکنان آموزش و پرورش را بانوان تشکیل میدهند و تعداد دانش آموزان دختر هم بالاست.

نقش تربیتی بانوان در آموزش و پرورش بعنوان یک دستگاه ” حقیقت ساز ” به حدی هست که حتی میتواند نسلی کنترل پذیر با رفتاری پیش بینی پذیر را پرورش داده و به جامعه عرضه کند و تا زمانی که نسلی از زنان آزاده به وجود نیاید، هرگز نسلی از مردان بزرگ را نخواهیم دید.

 پیشنهاداتی در حوزه زنان و خانواده

به کارگیری توانمندی های زنان در حوزه های مدیریتی، کارآفرینی، اجتماعی و.. به منظور بهره مندی در فرایند توسعه متوازن و همه جانبه و در نظرگرفتن زوایای گوناگون، تعهدپذیری بیشتر بانوان و تثبیت جایگاه حرفه ای آنان و بهبود بازده مالی، چون مدیریتهای متشکل از هردوجنسیت کمتر گرفتار مسائلی چون ” گروه زدگی” و تصمیمات ضعیف میشوند. لذا از #مدیرکل گرانقدرمان جناب دکتر رفیعی برای نگرش مثبت شان در به کارگیری بانوان فرهیخته در پست های مختلف اداری نهایت تقدیر و تشکر را داریم.

تحول در بحث آموزش خانواده و اجرای پروژه خانواده سالم در هسته مرکزی و حاشیه شهر، متناسب با فرهنگ و شرایط هر منطقه، بعنوان مثال در بعضی مناطق استفاده از ریش سفیدان، خشت های مهربانی یا حضور مشاوران خانواده در پایگاه های بسیج و سلامت به منظور فرهنگسازی و تقویت کارکرد خانواده، کاهش فقر زنان سرپرست خانوار و پیشگیری از ازدواج های زود هنگام و کاهش طلاق و آموزش مهارتهای زندگی

توجه به نقش مؤثر زنان در پیشبرد صحیح برنامه‌ها در دو عرصه اجتماع و خانواده و توجه به ریشه های پنهان مسایل و مشکلات و شناسایی و استفاده از پتانسیل بانوان توانمند برای ایجاد انسجام و همدلی و پیشبرد اهداف

ایجاد کمیته‌های کارشناسی مباحث زنان در تمامی مراکز تصمیم‌گیری و شورای برنامه‌ریزی و ضرورت پرداختن به مباحث و مشکلات زنان و ارتقاء دفتر امور زنان و حمایت از بانوان بویژه بانوان شاغل

توان افزایی و کاهش محرومیت در حوزه دختران بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل کرده به تفکیک شرایط منطقه ای با بهره گیری از ظرفیت خیرین، اعتبارات استانی و جامعه محلی و فراهم نمودن بسترهای لازم برای فعالیت دختران در جامعه

مشارکت و تعامل قوی ارگانهای مختلف با آموزش و پرورش ،که اخیرا این مشارکت در سی و هفتمین دوره مسابقات کشوری قران که در استان زنجان برگزار گردید مشاهده شد و اعلام امیدواری نمودند این #احساس مسئولیت و ادای دین همه افراد و ارگانهای برون سازمانی در برابر آموزش و پرورش بیشتر شود. و حمایت مادی و معنوی #استاندار محترم مان را در این مسیر خواهانیم.

زن چنان بزرگ هست که اشرف موجودات خداست. لذا با تقویت خود باوری در دختران سرزمین مان و کسب توانمندی و دانش افزایی در عمل باید به اصلاح و بازیابی برخی از تفکرات قدیمی حاکم بر جامعه بپردازیم.

تعداد زنان شهید در جنگ ایران و عراق حدود ۶۴۲۸ نفر و تعداد زنان جانباز بیش از ۵۰۰۰ نفر است. چرا نام هیچ یک از این زنان بر کوچه و خیابان هایمان نیست؟

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ضرورت ایجاد منابع درآمد پایدار در شهرک های صنعتی استان زنجان
خبر قبلی
دولت با استخراج فرآورده های پردازشی رمزنگاری شده موافقت کرد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست