1. اجتماعی
  2. نمایشگر آنلاین وضعیت آلایندگی هوای زنجان نصب می‌شود

کد خبر: 3744

نمایشگر آنلاین وضعیت آلایندگی هوای زنجان نصب می‌شود

نمایشگر آنلاین وضعیت آلایندگی هوای زنجان نصب می‌شود

زنجان از پاک‌ترین شهرهای کشور از نظر آلایندگی هوا است

 

 

 

 

طی روزهای اخیر مطالبی در فضای مجازی منشتر شد که طی آن عدم مشخص بودن وضعیت شهر زنجان در بین مراکز استان‌های کشور برای ارائه وضعیت آلایندگی هوا بود که این موضوع با واکنش مسئولان محیط زیست استان همراه شد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ امروزه یکی از موضوعات مهم و دارای اهمیت در کشور وضعیت کیفیت هوا و میزان آلایندگی آن بوده که در فضای مجازی نیز به نقل از منابع رسمی وضعیت مراکز استان‌ها به نمایش در می‌آید. یکی از چالش های مهم در شهر زنجان نبود نمایشگر و تجهیزات مورد نیاز برای ارائه اطلاعات وضعیت هوای شهر زنجان به مردم بود که طی ماه های گذشته این موضوع توسط مسئولان استانی در حال پیگیری بوده و مقرر شده بود بعد از بررسی های فنی و کارشناسی لازم نقاط مورد نیاز مشخص شوند.

بعد از مشخص شدن نقاطی که دارای شرایط فضایی و فنی مورد نیاز برای استقرار تجهیزات و نمایشگر آلودگی هوا بود شهرداری زنجان نسبت به استقرار آن ها اقدام کند.

طی روزهای اخیر مسائلی در این خصوص منتشر شد که مدیر روابط عمومی محیط زیست استان نسبت به ارائه اطلاعاتی در این خصوص اقدام کرد. در این مطالب آمده است؛

درپی انتشار مطلبی درخصوص ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر زنجان در یک کانال تلگرامی؛ به استحضار هم استانی‌های عزیز می‌رساند، در استان زنجان سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد که یک ایستگاه در شهر ابهر و دو ایستگاه در شهر زنجان ( انصاریه و دروازه ارک) مستقر هستند.

هم اکنون ایستگاه ابهر و ایستگاه انصاریه فعال بوده ولی ایستگاه ارک که در داخل بیمارستان شهید بهشتی زنجان مستقر بوده، مدتی است به دودلیل : ۱- نبود اعتبار جهت تعمیر، تجهیز، نگهداری و راهبری ایستگاه‌ها ۲- انجام عملیات عمرانی در بیمارستان شهید بهشتی، غیر فعال بوده که در گذشته نیز در این خصوص اطلاع رسانی لازم توسط مسئولین محیط زیست استان صورت گرفته است.

لازم به ذکر است باتوجه به پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان و نظر به اهمیت موضوع، با مساعدت مسئولین ارشد استان اعتبارات لازم جهت راه اندازی مجدد ایستگاه ارک زنجان و تجهیز و تعمیر کلیه ایستگاه‌های استان تخصیص و ابلاغ گردیده است. پس از تامین اعتبارات لازم، ایستگاه ارک زنجان نیز در مرحله بازسازی توسط متخصصین بوده و از هفته آینده فعال و راه اندازی خواهد شد.
گفتنی است با پیگیری های صورت گرفته در آینده نزدیک با نصب نمایشگر توسط شهرداری و شهرک تخصصی روی در دو نقطه شهر زنجان وضعیت هوا به صورت آنلاین نمایش داده خواهد شد.
لازم به ذکر است بر خلاف برخی شایعه پراکنی های بی اساس درخصوص آلودگی هوای شهر زنجان، در بین مراکز استانها شهر زنجان از نظر کیفیت هوا از مراکز استانی دارای هوای مطلوب بوده و امیدوار هستیم با حمایت مسئولین استان و همراهی صنایع و دوستداران محیط زیست شاهد بهبود کیفیت هوای شهر زنجان و سایر شهرهای استان باشیم.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
مجوز سه نشریه جدید در استان زنجان صادر شد
خبر قبلی
سعید عباسی، مشاور امور عمرانی رئیس شورای اسلامی شهر زنجان شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست