1. اخبار استان
  2. نهاده‌های مورد نیاز کشت کلزا در استان زنجان تامین می‌شود

کد خبر: 2161

نهاده‌های مورد نیاز کشت کلزا در استان زنجان تامین می‌شود

 نهاده‌های مورد نیاز کشت کلزا در استان زنجان تامین می‌شود

 

 

 

 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر تمامی نهاده های مورد نیاز کشت کلزا از جمله کود و بذر در استان زنجان تامین شده و کشاورزان زنجانی تاکنون موفق به کشت ۸۲۰ هکتار کلزا در مناطق مختلف استان شده اند.

 

به گزارش همدلی‌زنجان، حسین عامری با تاکید بر اهمیت کشت و آبیاری به موقع کلزا به عنوان مهم‌ترین عامل موثر در کمیت و کیفیت محصول تولیدی بیان داشت: کلزا در مناطق مختلف استان زنجان باید تا اواخر شهریور ماه کشت و آبیاری شده باشد ولی در شهرستان طارم تا اواخر مهر ماه فرصت کشت وجود دارد.

وی با بیان اینکه کلزا محصول مدیریت پذیری بوده و عملکرد آن وابسته به مدیریت مزرعه است، افزود: علی‌رغم نامساعد بودن شرایط جوی، امسال برخی مزارع کلزای استان زنجان عملکردهای چهار، پنج و ۶ تنی داشته اند به طوری که در یکی از مزارع شهرستان ابهر عملکرد ۶ تن و ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار به ثبت رسید.

عامری رمز موفقیت در حصول عملکرد بالا در مزارع کلزا را رعایت اصول به‌زراعی و کشت و آبیاری به موقع برشمرد و بیان داشت: مزارع کلزاکارانی که امسال در استان زنجان عملکردهای بالایی داشته اند با تامین به موقع بذر مورد نیاز و کشت و آبیاری به موقع، از خسارت سرمازدگی و حمله پرندگان در امان بوده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: به منظور اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به کشاورزان در راستای توسعه کشت کلزا در استان زنجان اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی و همایش های مختلف در تمام شهرستان های استان شده و در این راستا از تمام ابزارهای اطلاع رسانی بهره گرفته می شود.

وی با اشاره به ارایه مشاوره و نظارت مستمر کارشناسان در تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا در استان زنجان تصریح کرد: هر کدام از کارشناسان پهنه ها سطح مشخصی از مزارع کلزا را تحت نظارت خود داشته و با بازدیدهای مستمر مشاوره های لازم را به کشاورزان ارایه می کنند.

عامری با بیان اینکه از امسال ارقام جدید آلمانی وارد چرخه کشت کلزا در استان زنجان می شود، اوکاپی، نپتون، گابریلا، هیدرومیل و ایکس پاور را ارقام مورد کشت کلزا در استان برشمرد و اضافه کرد: به منظور شناسایی و انتخاب بذر مناسب برای کشت در مناطق مختلف استان، امسال ۱۶ رقم کلزا در قالب طرح PVS در استان به زیر کشت رفته است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
جشنواره‌های فرهنگی، تاثیر مهمی در مقابله با جنگ نرم دارند
خبر قبلی
اگر برای مردم استان اقدامی انجام ندهید، از دریافت خدمات محروم خواهید شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست