1. اخبار شهرستان
  2. نکاتی در خصوص هوشمندسازی تقاطع های شهر زنجان ۱

کد خبر: 1041

نکاتی در خصوص هوشمندسازی تقاطع های شهر زنجان ۱

نکاتی در خصوص هوشمندسازی تقاطع های شهر زنجان ۱

 

 

طی سال های گذشته شهرداری زنجان هوشمندسازی تقاطع های سطح شهر را بر اساس اولویت هایی در دستور کار خود قرار داده و تاکنون تعداد زیادی را هوشمندسازی کرده است.

به گزارش همدلی زنجان، حوزه ترافیک در شهر زنجان هم اینک دارای یک نقشه راه برای پیشبرد امور است. تکمیل مرکز کنترل ترافیک به عنوان مرکز فرماندهی کنترل ترافیک شهر زنجان و هوشمندسازی تقاطع های شهری برای ارتباط با این مرکز در دست اقدام است. در خصوص برخی مسائل فنی هوشمندسازی تقاطع ها نکاتی ضرورت بر بیان دارد.

در جهان پیشرفته امروزی ارتباطات، حمل و نقل و جابجایی انسان ها و کالاها از اهمیت بسزایی برخوردار شده و انجام این امر در کوتاه ترین زمان ممکن به امری مهم و حیاتی تبدیل شده است. در دهه حاضر با توجه به افزایش قابل ملاحظه تعداد مسافرین و وسایل نقلیه در کنار محدودیت ظرفیت شریان های ارتباطی، به کارگیری فن آوری های نوین در زمینه های پردازش اطلاعات، مخابرات و کنترل الکترونیکی برای برقراری ایمنی تردد، امکان اطلاع رسانی، کنترل بهنگام جریان ترافیک و استفاده از ظرفیت بهینه شریان های حمل و نقل می باشد.

تقاطع ها نیز به عنوان مهم ترین گلوگاه‌های ترافیکی در سطح معابر شهری تبدیل شده اند و حل معضلات و گره های ترافیکی آن ها با رویکرد منسجم و یکپارچه گامی حیاتی و اساسی در ساماندهی ترافیک شبکه معابر سطح شهر شده است.

در اکثر شهرهای پرتردد با توجه به حجم بالای وسایل نقلیه و وجود تقاطع ها پرترافیک متعدد، دیگر استفاده از روش های سنتی جهت اعمال زمانبندی به تقاطعات پاسخگو نیست.

امروزه اختصاص زمان سبز به محورها بر اساس حجم ترافیک عبوری در هر لحظه و ایجاد هماهنگی در شبکه حمل و نقل شهری، تنها توسط سیستم های هوشمند کنترل مرکزی چراغ های راهنمایی تقاطع ها انجام می شود. در گذشته برای کنترل چراغ های راهنمایی زمان های ثابت برای محورهای یک تقاطع در نظر گرفته می شده است. کنترل تقاطع به این شیوه به دلیل عدم انطباق با شرایط ترافیکی متغیر تقاطع ها در ساعات مختلف روز باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می شود.

از جمله این مشکلات می توان به افزایش تاخیر در تقاطع ها، هدر رفتن زمان سبز در صورت خلوت بودن محور، افزایش میزان آلاینده ها در تقاطع ها و عدم هماهنگی بین تقاطع های متوالی که منجر به توقف پیاپی وسیله نقلیه در یک محور در تقاطع های پشت سرهم می شود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
دست مدیران دولتی بر گلوی شرکت‌های شبه دولتی
خبر قبلی
تیرماه ۹۶؛ نخستین جشنواره مد و لباس استان زنجان برگزار می‌شود
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست