نگاهی به استراتژی فتح اله حقیقی در استانداری زنجان

فتح اله حقیقی بر خلاف تمام گمانه زنی های عام و خاص به عنوان استاندار زنجان معرفی شد و بعد از حضور در زنجان رویکردهای قابل تاملی نیز داشته است. مدیری کاربلد در حوزه سیاسی، اجتماعی و امنیتی که حتی پیشبرد برخی اهداف مهم اقتصادی را نیز در حوزه تجربی خود یعنی سیاسی-امنیتی پیش می برد.

حقیقی هم یکی از استانداران اصلاح طلب حسن روحانی در استان زنجان است که در طیف نزدیکان دوم خردادی ها قرار می گیرد و می توان وی را جزو حلقه نزدیکان جمشید انصاری تعبیر کرد که حتی حضورش در زنجان نیز می تواند از تلاش های زنجانی ها پرنفوذ در مرکز همچون جمشید انصاری باشد.

حقیقت فعالیت حقیقی در زنجان طی این مدت کوتاه این بوده که وی به شدت به ایجاد حریم های ارتباطی و رعایت باگ های اطلاعاتی حساسیت زیادی دارد و شاخصه یک مدیر با تجربه در حوزه سیاسی، امنیتی و اجتماعی نیز می تواند همین موضوع باشد.

وی وقتی به زنجان آمد یک نیروی معتمد جوان را با خود همراه کرد تا در زنجان یک امین برای مشاوره و دریافت اطلاعات مستند و درست داشته باشد، تا برخی جهت دهی خاص به وی ندهند و استاندار با سابقه فعالیت بالای اجرایی زنجان را از مقاصدش منحرف نکنند.

حقیقی بلافاصله در مدت زمان کوتاه حضورش در زنجان تیم حلقه نزدیک به خود را تشکیل داد و اجازه نداد هرکسی بتواند از تصمیمات و اطلاعات مبادله شده این حلقه مطلع شود. این یعنی یک رویکرد کاملا مدیریت شده که سایرین نتوانند پیش بینی از تصمیمات و رویکردهای وی داشته باشند.

استاندار زنجان طی این مدتی که در زنجان حضور داشته، نشان داده که انرژی خوبی برای بازدیدها و حضور در بین اقشار مختلف مردم دارد و فعالیت مدیرانش را در حوزه اجتماعی بسیار سخت خواهد کرد، چرا که وی همانقدر که به بکارگیری نیروهای وزارت کشور در استانداری حساسیت دارد، به فعالیت مدیران کارآمد در حوزه های اجتماعی نیز حساس است.

روش های وی شبیه به روش های جمشید انصاری در خصوص تعامل با رسانه ها بوده، اما تفاوت ها و رویکردهای ماهوی با این دوست اصلاح طلب خود دارد و آن اینکه وی در مقطعی به زنجان آمده که باید سال های پایانی دولت روحانی در زنجان را خوب مدیریت کند و ابزارهای رسانه ای برای وی یک ابزار مهم و کلیدی به شمار می‌روند.

همانقدر که انصاری در حوزه برنامه ریزی اقتصادی تسلط داشت، وی در حوزه اجتماعی تسلط لازم را دارد و نخستین گام در انتخاب یک مدیر کارآمد نیز در معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری زنجان بوده است. آنطور که شنیده شده مردی از دیار شهرری با مشاوره دوستان مرکز نشین نزدیک حقیقی برای این پست پیشنهاد شده است. باید دید سرنوشت این معاونت حساس برای حقیقی به نام چه کسی گره خواهد خورد.

آنچه از ظواهر امر مشخص است، همانقدر که حضور مهرداد سلطانی در معاونت هماهنگی امور عمرانی با حاشیه همراه بود، حال شاید رفتنش خیلی حرف و حدیث نداشته باشد و شاید یکی از شهرداران سابق زنجان که سابقه وزارت راهی دارد جای وی را بگیرد. با این حال باید برای رسیدن به گذینه نهایی فعلا صبر کرد.

فتح اله حقیقی تاکنون توانسته بازنمایی رسانه ای خوبی در بین مردم و رسانه های استان زنجان داشته باشد و رویکردهای منطقی وی در خصوص مسائل مختلف توانسته بازخورد مثبتی از مدیریت استان ایجاد کند. باید دید استراتژی وی در خصوص بکارگیری مدیران، مسیر اقتصادی استان و صیانت از جایگاه استانداری در تصمیمات مستقل سیاسی و مدیریتی چگونه خواهد بود.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
ایجاد ۱ میلیون و ۷۷ هزار فرصت شغلی در سال آتی
خبر قبلی
تولید بالغ بر ۲۱ تن انواع فرآورده‌های زنبور عسل در استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست