نگاه تکلیفی به مسائل دینی و اعتقادی ویژگی بارز مبلغین مستقر باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

نگاه تکلیفی به مسائل دینی و اعتقادی باید ویژگی بارز مبلغین مستقر باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: نگاه تکلیفی به مسائل دینی و اعتقادی باید ویژگی بارز مبلغین مستقر باشد.

به گزارش همدلی زنجان و به نقل از تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری با بیان اینکه اثربخشی مهمترین مولفه در ارزیابی عملکرد روحانیون مستقر است، افزود: مبلغین موظف اند آسیب های اجتماعی رایج در منطقه استقرار خود را شناسایی و با ارائه راهکارهای اسلامی در صدد کاهش یا رفع آن ها برآیند.

وی با اشاره تهاجم همه جانبه فرهنگی از سوی دشمن ادامه داد: ائمه اطهار (ع) در برابر تمام مسائلی که با اصول انسانی و الهی تناقض داشت، روحیه ای مبارز گرانه داشتند. مبلیغن نیز به پیروی از این بزرگواران باید با عزمی راسخ و آگاه به مسائل دینی، اعتقادی و سیاسی در سنگر جنگ نرم دشمن مبارزه کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مبلیغن مستقر در مناطق محروم استان جوان هستند، گفت: حضور مبلغ جوان مزیتی بزرگ در منطقه استقراری است چراکه مبلغین جوان میتوانند در برقراری ارتباط با جوانان موفق عمل کنند.

صفی یاری افزود: در راستای برگزاری مراسم اعتکاف در ماه مبارک رجب، ۵۴ مسجد شهری و روستایی در استان زنجان برای برگزاری این مراسم معنوی اعلام آمادگی کرده اند و پیش بینی می شود ۷  هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه درشهرستان زنجان ۲۰ مسجد و شهرستان ابهر هفت مسجد اعلام آمادگی کرده است، گفت: در شهرستان های خدابنده ۱۴ مسجد، ماهنشان پنج مسجد، خرمدره ۲ مسجد، طارم ۲ مسجد، سلطانیه ۲ مسجد و ایجرود ۲ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: علاوه بر این مساجد در ۵۴ مسجد دیگر مناطق مختلف استان که روحانیون مستقر هستند در صورت اعلام آمادگی روحانیون و شرایط موجود برای برگزاری مراسم اعتکاف، این مراسم معنوی برگزار خواهد شد.

صفی یاری به برنامه هایی که در این ایام در مساجد برگزار خواهد شد هم اشاره کرد و افزود: در همین راستا ۱۰۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان برای اقامه نماز و سخنرانی اعزام می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از حضور ۴۰ مداح و قاری برای اجرای برنامه های ولادت و وفات حضرت زینب(سلام الله علیها) در استان خبر داد و گفت: ۷ هزار جلد کتاب«اعتکاف خوبان» که هزینه خرید آن از سوی سازمان تقبل شده است در بین معتکفین توزیع می شود.

صفی یاری  به اجرای طرح«قرآن در زلال اعتکاف» در این ایام و مساجد مجری طرح اعتکاف اشاره کرد و گفت: این طرح با حضور مبلغان اعزامی اجرا می شود و در این طرح«قرآن در زلال اعتکاف» برنامه های قرآنی و تصحیح قرائت نماز اجرا می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان  به اجرای برنامه جشن ولادت امام علی(ع) در ۱۳ رجب اشاره کرد و افزود: برگزاری ویژه برنامه اعمال ام داود، اجرای ادعیه و اقامه نمازهای وارده و اعمال ایام بیض در این روزها اجرا می شود.

صفی یاری خاطرنشان کرد: تشکیل حلقه های معرفتی با حضور مبلغان و مبلغات برای پاسخگویی به سوالات دینی معتکفین در مساجد تشکیل می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به فعالیت های کمیته رفاهی به منظور تهیه افطاری و سحری معتکفین اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۶ هزار نفر در استان زنجان معتکف شدند که امسال پیش بینی می شود این رقم به ۷ هزار نفر برسد.

صفی یاری اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در روز پر خیر و برکت میلاد بانوی نمونه عالم حضرت زهرا(س) مبلغین باید در جهت تبیین و معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت تلاش کنند. حضرت فاطمه زهرا (س) علاوه بر اینکه زن نمونه ای برای فرزندان و همسر خود بود جهادگری شجاع در عرصه دفاع از ولایت و آرمان های اسلامی بودند و در حال حاضر ۵۴ مبلغ در مناطق محرم استان مستقر هستند.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال ۹۶ تغییر نمی کند
خبر قبلی
لزوم مشارکت گسترده در انتخابات
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست