هرگونه نگاه جناحی به قانون اساسی و مسائل کشور خلاف منافع ملی است

 

هرگونه نگاه جناحی به قانون اساسی و مسائل کشور خلاف منافع ملی است

مداخلات غیرمسئولانه مانع حرکت مناسب در مسیر توسعه می شود

 

 

 

 

 

استاندار زنجان گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین جهان و تامین کننده منافع تمامی سلائق، اقوام و ادیان مختلف در ایران است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، اسداله درویش امیری در ضیافت افطار حزب اعتدال و توسعه استان با بیان اینکه متاسفانه برخی نگاه های سیاسی و جناحی به قانون اساسی به منزله سمی مهلک است که موجب می شود منافع عده ای از مردم نادیده گرفته شود، اظهار کرد: هرگونه نگاه سیاسی، جناحی و باندی به قانون اساسی و مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور، خلاف منافع ملی است.آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی از ابتدا حفظ منافع همه ملت ایران بوده است و نگاه های سیاسی، جناحی و حزبی، آرامش اجتماعی را از مردم و جامعه دور می کند.

وی با اشاره به اینکه امروز با ائتلاف نامیمون آمریکا، عربستان و صهیونیست بر علیه ایران مواجه هستیم و دلارهای نفتی عربستان سعودی بدست رئیس جمهور بی خرد امریکا موجب خروج از برجام شد، افزود: در این شرایط تنها با حفظ انسجام، وحدت و همبستگی در جهت تامین منافع ملی می توان گام برداشت و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد. سرنوشت ملت، دولت و نظام جمهوری اسلامی به یکدیگر پیوسته است، در این حال که سرنوشت ملت بزرگ ایران با هرگرایش فکری و سیاسی، با دولت و نظام جمهوری اسلامی به یکدیگر گره خورده است، بیش از پیش به انسجام، اتحاد و همدلی در راستای منافع ملی نیازمندیم.

مفام عالی اجرایی استان با بیان اینکه مسئولین باید بجای مچ‌گیری از یکدیگر، دست هم را بگیرند و در این میان، عناصر فعال حامی دولت باید بیش از دیگران در ایجاد فضای مطلوب و مناسب برای فعالیت های دولت تلاش کنند، یادآور شد: اگرچه دولت تدبیر و امید نیز همانند سایر دولت‌ها بی نقص نیست و در کنار سنگ اندازی هایی که در مسیر دولت می شود با محدودیت ها و ضعف هایی در درون مجموعه دولت مواجه هستیم ولی نمی توان اقدامات و خدمات چشمگیر دولت را نادیده گرفت.

وی افزود: وجود برخی مداخله های غیرمسئولانه مانع حرکت مناسب در مسیر توسعه کشور و استان است، این مداخلات غیرمسئولانه با ایجاد تشویش در اذهان عمومی و افزایش انتظارات و توقعات عمومی، مانع حرکت های اجرایی و تصمیم گیری های به موقع می شود. اگر در گذشته حفظ انسجام و وحدت ملی برای برون رفت از مسائل کشور ضروری بود، امروز امری واجب است.

درویش امیری خاطرنشان کرد: بدلیل محدودیت های منابع کشور ۴۰ درصد اعتبارات عمرانی در لایحه بودجه ۹۷ در مجلس شورای اسلامی کاهش یافت و در استان زنجان بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران استان در اجرای پروژه های عمرانی بدهکاریم. لذا با وجود تعهدات ایجاد شده و منابع محدود، نباید بی جهت به انتظارات و توقعات مردم دامن زد و اسباب تضعیف دولت و تخریب منافع ملی را ایجاد و بی جهت افکار عمومی را درگیر کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سال گذشته در استان زنجان صادرات غیرنفتی با تحقق ۱۱۳ درصدی به ۴۳۰ میلیارد تومان رسید و رشد چشمگیری داشت، اظهار کرد: درآمد گمرک استان از ۱۱۷ به ۱۸۰ میلیارد تومان رسید و ۲۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان زنجان صورت گرفت. نه تنها در سال گذشته هیچ واحد صنعتی تعطیل شده ای در استان اضافه نشد بلکه ۲۹ واحد تعطیل شده هم به چرخه فعالیت بازگشتند که به اشتغال و اقتصاد استان کمک نمود. سال گذشته ۳۶ شرکت دانش بنیان با افتتاح پارک علم و فناوری در استان زنجان فعال شده و با این اقدامات نمی توان منکر ایجاد اشتغال در زنجان شد.

وی با بیان اینکه انعقاد ۱۳ هزار قرارداد جدید تامین اجتماعی و کاهش ۲۵ درصدی مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز دلایل محکمی بر ایجاد فرصت های شغلی جدید در استان است، یادآور شد: استان زنجان در سال گذشته با ۲۱ درصد افزایش درآمد جزو سه استان اول کشور در کسب درآمد عمومی و چهارمین استان کشور در پرداخت تسهیلات طرح رونق اقتصادی بود. باید با رعایت انصاف بجای ایجاد تشویش در اذهان مردم به بیان آمار صحیح از سامانه های بهین یاب و سایت سازمان تامین اجتماعی پرداخت تا در دام این بی اخلاقی های زشت قرار نگیریم.

درویش امیری خاطرنشان کرد: تنها تحمل تشنگی و گرسنگی، پیام رمضان نیست بلکه پیام اصلی ماه رمضان فراتر از این است و باید عبادت و روزه داری این ماه تمرینی باشد که در طول سال از تمامی بدی ها دوری کرده، درونمان را بسازیم و با جامعه صادقانه و مهربانانه رفتار کنیم چراکه انصاف، اخلاق و عدالت پیام ماه رمضان است. در ماه رمضان باید چشم و زبان و دلهایمان را نیز از کینه و دشمنی پاک نگه داریم، اگر کینه و دشمنی در ماه رمضان در جامعه توحیدی کم نشود، فقط تحمل گرسنگی و تشنگی باقی می ماند و افراد از درک کمالات این ماه عظیم بی بهره خواهند بود.

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
شهرداری زنجان مانع احیا و مرمت خانه تاریخی حکیمیان نیست
خبر قبلی
کارگاه پروژه مرمت و احیای خانه تاریخی حکیمیان زنجان پلمب شد
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست