هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع بانکی وارد چرخه تولید در استان شد

 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع بانکی وارد چرخه تولید در استان شد

 

 

 

 

استاندار زنجان با بیان این‌که عملکرد بانک ‌های استان در اجرای طرح ‌های رونق و حمایت از تولید در سال ۹۶ مطلوب و قابل تقدیر است، گفت: سال گذشته در مجموع حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات و منابع بانکی با اجرای ۲ طرح رونق و حمایت از تولید وارد چرخه تولید در استان شد.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی استانداری زنجان؛ اسداله درویش ‌امیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات در طرح ‌های اشتغال فراگیر و اشتغال پایدار روستایی در کل کشور وضعیت مطلوبی ندارد، اظهار کرد: یکی از دلایل این امر، انتخاب بانک‌ های عامل در طرح اشتغال پایدار روستایی است؛ به طوری که بانک‌ ها باید با ارائه خدمات به متقاضیان ۷۳۰ روستای استان به توسعه اشتغال روستایی کمک کنند، در حالی که علیرغم ابراز توانایی ‌های کامل، تعداد شعب برخی بانک ‌های منتخب در استان، پایین بوده و همین امر، دسترسی روستاییان به این بانک‌ ها را با مشکل مواجه می ‌کند.
وی با بیان اینکه استان در تسهیلات طرح رونق با پرداخت ۳۹۹ میلیارد تومان تسهیلات برای بیش از ۳۲۰ طرح، رتبه ۴ کشوری را به خود اختصاص داده است،افزود: باید این تسهیلات در اختیار بانک‌ هایی که دارای شعبات متعدد در سطح کشور بوده و از توانایی و تجارب بالایی در این زمینه برخوردارند، قرار می ‌گرفت تا دسترسی مردم به بانک ها با سهولت بیشتری صورت می گرفت.
این مقام مسئول با بیان اینکه‌ انتظارات از بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی بیش از سایر بانک ‌هاست، افزود: عملکرد کُند بانک ‌ها نشان از این دارد که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی پرداخت تسهیلات، باید در این زمینه به صورت مطلوب تری اقدام می کرد.
درویش‌ امیری با اشاره به سایر موانع موجود در مسیر پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، تاکید کرد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ضمن تشکیل جلسات مستمر با کارگروه مربوطه نسبت به رفع موانع و مشکلات، اقدام کند تا این موانع تا حد امکان در داخل استان، مرتفع شود.
استاندار زنجان خاطر نشان کرد: همچنین این معاونت، تفاوت و اختلاف بین آمار‌های ارائه‌ شده از سوی بانک ‌های عامل و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان را گزارش دهد تا مشخص شود عملکرد کدام یک از بانک ‌ها و یا دستگاه ‌های اجرایی، اشکال دارد.
وی با تاکید بر اینکه جهت تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، نمایندگان بانک ‌های عامل با حضور در شهرستان ‌ها نسبت به تصمیم ‌گیری در این رابطه اقدام نمایند، تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری ‌های مستمر توسط دستگاه‌ های متولی، شاهد بهبود روند پرداخت این تسهیلات باشیم.
این مقام مسئول در خصوص بخشی ‌نگری و تمرکز زدایی در برنامه‌ های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، گفت: بخش ‌های مختلف مانند کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست و همچنین دانشگاه ‌ها مسیر خود را طی کرده و تصمیم‌ گیری در این خصوص را سخت می ‌کنند؛ چرا که یکی از حلقه‌ های گمشده تصمیم ‌گیری این است که تاکنون از ظرفیت دانشگاه‌ ها در تصمیم ‌گیری ‌های کلان، استفاده نشده است.

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
سبزه‌میدان تا آخر هفته تعیین تکلیف می‌شود
خبر قبلی
سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد ریالی در حوزه پرورش دام استان زنجان
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست