هزینه ۵۰ میلیارد تومانی پل سیدالهشداء از جیب مردم زنجان بود

هزینه ۵۰ میلیارد‌تومانی پل سیدالهشداء از جیب مردم زنجان بود

اقتصاد شهرداری‌ها در کشور بیمار است

 

 

 

استاندار زنجان با بیان اینکه سرعت عمل در اجرای پروژه های عمرانی دارای اهمیت زیادی است، گفت: برآورد اولیه برای ساخت پل سیدالهشداء با اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی بوده و هزینه ۵۰ میلیارد تومانی فعلی در این پروژه از جیب شهروندان زنجانی انجام شده است.

به گزارش “همدلی‌زنجان”؛ اسداله درویش‌امیری در آئین افتتاح پل سیدالشهداء، با بیان اینکه ساخت این پل در مدیریت وقت با تفاهم نامه سه جانبه برای تامین اعتبار آن انجام شده است، اظهار کرد: این پل که با تعهدات مالی اداره کل راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری به صورت مساوی تفاهم شده بود که نسبت به اعتبار و برآورد مالی ابتدایی پروژه تعهدات استانداری و اداره کل راه . شهرسازی پرداخت شده است، استانداری و راه و شهرسازی برای مردم بوده اما تعهد ما ۵۰ میلیارد نبوده و تعهدی در این خصوص نداده بودیم.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت  زندگی می‌کند، افزود: شان و منزلت مردم با فرهنگ و با اصالت زنجان این شرایط نیست و باید متناسب با جایگاه مردم شاهد توسعه شهری و تحقق درآمدهای عمرانی برای پیشبرد پروژه‌ها و اهداف توسعه عمرانی شهر بود.

استاندار زنجان به ساختار اقتصادی شهرداری ها در کشور اشاره کرد و یادآور شد:  اقتصاد اکثر شهرداری‌های کشور  و به ویژه شهرداری زنجان بیمار بوده و نیازمند ترمیم و اصلاح است که این شرایط باید مورد توجه جدی مدیران شهری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پل سیدالهشداء یک پروژه ۱۰ ساله بوده و طولانی شدن افتتاح آن موجب شد ذائقه مردم زنجان تلخ شود، خاطرنشان کرد:انتظار مردم از مسئولان شهری فراهم کردن زمینه لازم برای داشتن شهری با خدمات مناسب و امکانات و شرایط عمرانی قابل قبول است.

درویش امیری بر ضرورت مشارکت مردم در پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت: مدیریت شهری در توسعه شهر برای تحقق فعالیت های مختلف همچون کارهای عمرانی، فرهنگی، گردشگری و خدماتی عموم مردم را مشارکت داده و در این خصوص خصاصت به خرج ندهند.

استاندار زنجان با تاکید بر اهمیت توجه به طرح های جامع و تفصیلی برای توسعه شهرها، اظهار کرد: طرح های جامع و تفصیلی پایه توسعه هر شهری بوده و نباید خارج از ضوابط تعریفی در آن نسبت به توسعه شهر اقدام کرد که این رویکرد در مدیریت استان با جدیت دنبال می شود و اجازه این رویکردها داده نخواهد شد.

وی به اظهارات شهردار زنجان در خصوص انتظار شورا و شهرداری برای پاسخ کمیسیون ماده۵ برای مصوب شدن اصلاحات طرح سبزه میدان اشاره و خاطرنشان کرد: طرح اصلاحات پروژه سبزه میدان تاکنون به دبیرخانه کمیسیون ماده۵ واصل نشده و مجموعه مدیریت استان به دلیل اهمیت این پروژه در انتظار ارائه اصلاحات و تصویب آن در کوتاه ترین زمان و همچنین آغاز پروژه در سال آتی است.

 

 

گزارش خطا / تخلف

نوع تخلف یا مشکل را مشخص کنید *
Select an option
توضیحات *
Fill out this field

تبلیغ در همدلی
خبر بعدی
کسی ساخت پل طی یک سال را در زنجان باور نمی‌کند!
خبر قبلی
شورا محل استثنائات است؛ یا نیست!؟
مطالب مرتبط

ـ دیدگاه های ارسال شده، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.
ـ پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
ـ پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آخرین اخبار
پربحث ترین اخبار
یادداشت
فهرست